Louis Vuitton en Unicef lanceren inzamelingsactie
bezig met laden...
Louis Vuitton lanceert in samenwerking met Unicef op 12 januari de #makeapromise dag, een inzamelingsactie voor kinderen in nood. Het Franse luxemerk heeft hiervoor twee speciale items ontworpen, waarvan een deel van de opbrengst naar de non-profit organisatie gaat.
Het doel van de campagne is om zorg en bescherming te bieden aan de meest kwetsbare kinderen die worden blootgesteld aan conflicten, ziektes, natuurrampen en andere zaken die hun welzijn en veiligheid bedreigen. Louis Vuitton wil hen helpen middels haar steun aan Unicef. “Het idee van de #makeapromise actie komt van de kinderen: als zij een belofte doen, dan menen ze dat en verzegelen ze het met een pinky promise. Kinderen tonen ons een simpele manier om de wereld te veranderen,” aldus Louis Vuitton-CEO Michael Burke tegenover WWD.
Op de #makeapromise dag zullen zo’n 12.000 verkopers in 460 Louis Vuitton-winkels het partnerschap met Unicef promoten door de twee speciaal ontworpen items, een zilveren ketting en armband met een slotje als hanger, te verkopen. Van de prijs, respectievelijk 600 dollar en 500 dollar, gaat 200 dollar naar Unicef.
Op de dag is de samenwerking tussen Louis Vuitton en Unicef precies een jaar aan de gang. Volgens WWD heeft het partnerschap in die tijd 2,5 miljoen dollar opgehaald om levensreddende hulp te bieden aan kinderen in Syrië en Nigeria.
”Een jaar na de succesvolle lancering, zijn onze teams op het idee gekomen om onze belofte levende te houden,” voegt Burke toe. “Het gaat om het bundelen van de krachten over de hele wereld om geld en voorlichting te bieden aan kinderen. We geloven in mond tot mond. Ons doel is om zoveel mogelijk mensen te bereiken en om echt een verschil te maken.”
Beeld: Louis Vuitton website