Louis Vuitton gaat samenwerken met gameproducent Riot Games, de maker van de populaire online game “League of Legends”. Het luxe modehuis en de Amerikaanse e-sports organisatie gaan twee jaar lang samenwerken aan de inmiddels razend succesvolle League of Legends Wereldkampioenschappen, waarvan de volgende editie op 2 oktober in Berlijn van start gaat.

Volgens de voorwaarden van de overeenkomst zal Louis Vuitton kampioen skins (items die spelers kunnen gebruiken om het uiterlijk van hun avatar aan te passen) lanceren, alsmede een capsule collectie. Beiden worden ontworpen door artistiek directeur van damesmode, Nicolas Ghesquière. Ook zal Louis Vuitton een reiskoffer ontwerpen voor de League of Legends trofee. Hoewel het modehuis al meerdere soortgelijke producten heeft ontworpen voor de FIFA en de America’s Cup voor zeilen, zal dit volgens Louis Vuitton topman Michael Burke de grootste reiskoffer ooit zijn, zo liet hij aan WWD weten.

Het is een ongebruikelijke overeenkomst. De wereld van e-sports is relatief jong (de League of Legends kampioenschap is nog geen tien jaar oud) en toont geen overeenkomsten met mode en luxe. Toch is het voor Louis Vuitton een uitgelezen kans om een heel nieuw publiek te bereiken. Burke verwacht met deze samenwerking 300 miljoen kijkers te kunnen bereiken, hetgeen aangeeft hoe populair e-sports in korte tijd zijn geworden en hoeveel fans deze sport heeft.

”De finale zal door minimaal 100 miljoen mensen worden bekeken, dus zal het aantal mensen dat daadwerkelijk hieraan zal worden blootgesteld een veelvoud zijn van het aantal kijkers. Dit zal viraal worden. Het wordt een openbaring voor honderden duizenden mensen,” aldus Burke.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN