#LtdNmbrs: ‘Uitgesproken, maar tegelijkertijd houdbaar’

De Route 66, een verlaten autogarage en een oud, stoffig T-shirt. Dat zijn de inspiratiebronnen voor het nieuwe modemerk #LtdNmbrs (Limited Numbers), dat uitsluitend shirts voor heren brengt. Oprichters Jeffrey Sterken en Jan Schrijver, beiden afkomstig van het Nederlandse modelabel Gsus, willen er met #LtdNmbrs zijn voor mannen die zich graag onderscheiden. FashionUnited sprak de heren over hun nieuwe merk.

Wat voor merk is #LtdNmbrs?

Sterken: “#LtdNmbrs is een label dat exclusieve tops, waaronder T-shirts en sweaters, voor mannen biedt.”

Voor wat voor mannen is het merk precies?

Sterken: “Het is eigenlijk voor de onafhankelijke man met een stoer en sterk karakter, die het gevoel wil hebben dat hij iets unieks draagt en zichzelf uniek vindt in zijn manier van kleden. Wij dragen hier ons steentje aan bij, doordat van iedere print slechts honderd stuks worden gemaakt. Daarmee heeft hij de kans zich te onderscheiden. Want los van het feit dat er veel mensen zijn die liever meegaan met de massa, zijn er ook genoeg die graag iets unieks hebben.”

#LtdNmbrs: ‘Uitgesproken, maar tegelijkertijd houdbaar’

Waarom hebben jullie #LtdNmbrs opgericht?

Sterken: “Jan en ik leerden elkaar kennen bij Gsus. Daar zagen we dat er genoeg aanbod was voor de ‘commerciële man’, genoeg merken commerciële merken in het middensegment. We zagen alleen weinig labels waarmee mannen zich echt konden onderscheiden. Met dat idee zijn we twee jaar geleden begonnen.”

Jullie zijn beiden afkomstig van Gsus.

Sterken: “Ik was de eerste sales manager van Gsus Nederland en werd daarna sales manager internationaal.”

Schrijver: “Ik heb het merk in 1993 opgericht, samen met Angelique Berkhout en Peter Steenstra. Nog niet zo lang geleden, nadat Gsus werd overgenomen door Varova Investments, ben ik er weggegaan. Ik kreeg interesse in meer zaken dan alleen mode. Nu heb ik samen met Angelique het design bedrijf Studio Anja.”

Hoe zou je de stijl van #LtdNmbrs omschrijven?

Schrijver: “Het is vooral mannelijk. Het is casual, maar dan meer richting de luxe kant. Het is ook uitgesproken qua prints, maar het is tegelijkertijd ook modieus houdbaar.”

Sterken: “Het merk is geïnspireerd op Los Angeles en de Route 66. Het idee is dat je onderweg bent en ergens een oude, verlaten autogarage tegenkomt. Daar ligt in de hoek een vergeten, oud T-shirt dat is vervaagd. Vandaar dat onze T-shirts een ‘afgewassen’ uiterlijk hebben.”

Hoe ziet de eerste collectie eruit?

Sterken: De eerste collectie bestaat uit sweaters, een polo, een T-shirt met korte mouwen en een T-shirt met lange mouwen. De tops hebben een wat ruimere en langere fit en zijn verkrijgbaar in de kleuren grijs en taupe. Verder zijn de kledingstukken voorzien van unieke prints en embroideries. Prijzen variëren van 89,95 euro tot 129,95 euro.”

#LtdNmbrs: ‘Uitgesproken, maar tegelijkertijd houdbaar’

Waarin onderscheidt #LtdNmbrs zich van andere herenmodemerken?

Sterken: “Ten eerste door de graphics en wastechnieken die we gebruiken. Verder gaan we voor de modische benadering, dus we kiezen voor een fashion fit die een halfjaar of net iets langer vooruitloopt op wat er nu in de winkels ligt. We willen kort op de markt zitten en steeds kunnen voldoen aan nieuwe behoeften. We creëren dus geen seizoenscollecties, maar het is een continu verhaal waarbij we binnen zes tot acht weken leveren.”

De fabricage vindt plaats in Europa.

Sterken: “De tops worden geproduceerd in Portugal. Daardoor zijn we als merk erg transparant. Verder produceren we met natuurlijke materialen. We zijn nu aan het kijken naar linnen en hennepvezels en wat we nu produceren is puur katoen.”

Wanneer wordt het merk gelanceerd en waar is het vervolgens verkrijgbaar?

Sterken: “Ik ben nu bezig met de verkoop aan winkeliers. Voor het einde van het jaar willen we de eerste leveringen doen, rond november. We hebben nog geen plannen voor eigen winkels, we verkopen via multibrand retailers. Een webshop zal begin volgend jaar vorm gaan krijgen.”

Waar staat #LtdNmbrs over vijf jaar?

Schrijver: “We blijven in ieder geval bij onze roots. Dat wil zeggen dat we geen ambities hebben om een bredere collectie dan tops te maken.”

Sterken: “Ik denk wel dat we dan op internationaal niveau aan het verkopen zijn. We hebben natuurlijk eerst een goede basis in Nederland, wie weet wel met een eigen fysieke winkel.”

Beeld: #LtdNmbrs

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN