• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • LVMH boekt 12 procent omzetgroei H1

LVMH boekt 12 procent omzetgroei H1

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton had er al een uitstekend eerste kwartaal opzitten. Dinsdag bleek dat die groei ook in het tweede kwartaal heeft doorgezet. 's Werelds grootste fabrikant van luxegoederen heeft nu over de eerste helft van 2006 een omzetgroei van 12 procent gerapporteerd. Het Franse bedrijf kon bij al zijn divisies plusjes noteren en boekte een totaalomzet van €6,97 miljard, tegen €6,17 miljard over dezelfde periode vorig jaar. De omzet is hoger uitgekomen dan analisten hadden verwacht. Vooraf werd rekening gehouden met een omzet van €6, 92 miljard.

“In de tweede helft van dit jaar zal LVMH zich concentreren op een vergroting van het marktaandeel van de belangrijkste merken in opkomende economische regio's en verschillende nieuwe producten lanceren,” zo werd gezegd tijdens een telefonische persconferentie. Voorts kon het bedrijf de doelstelling bevestigen om voor 2006 “een zeer significante groei van de resultaten” te bewerkstelligen.

Bij de mode- en lederwarendivisie van het concern, met merken als Louis Vuitton, Pucci en Donna Karan, werd een omzetgroei (+ 12 procent) geboekt naar €2,5 miljard. Louis Vuitton blijft een van de sterkste merken van het concern, dat nog ieder kwartaal tweecijferige groei laat zien. Het merk is vooral in China erg populair. Bij Fendi, ookwel de rijzende ster van het concern genoemd, werd het succes van het vorige kwartaal doorgezet. De divisie horloges en juwelen zag de omzet met een kwart (+ 23 procent naar €320 miljoen) toenemen.

Donna Karan
LVMH
Pucci