Marc Jacobs lanceert ‘item-y’-lijn The Marc Jacobs
bezig met laden...
Marc Jacobs is weer op de goede weg een van de belangrijkste namen in de industrie te worden. De Amerikaanse modeontwerper gooide hoge ogen tijdens de laatste New York Fashion Week, waar hij met zijn gelijknamige label de modeweek voor herfst/winter 2019-2020 afsloot met een collectie die de perfectie balans hield tussen oversized en draagbaarheid. Jacobs overkwam de laatste jaren verschillende obstakels, waaronder het verliezen van zijn merk Marc by Marc Jacobs in 2015. Dat hij deze overwonnen heeft, blijkt wel uit de introductie van zijn nieuwe lijn: The Marc Jacobs.
The Marc Jacobs-lijn zal bestaan uit ready-to-wear, tassen, schoenen, sieraden en andere accessoires die het ‘individuele proces van aankleden vieren’, zo blijkt uit het persbericht. “We wilden iets anders doen dan de collecties die we al hebben. Deze lijn is meer ‘item-y’”, verklaart Jacobs in het bericht. "Deze items kun je op je eigen manier samenstellen, het gaat meer om persoonlijke styling dan om een volledige runway-look."
Samenwerkingen met andere ontwerpers, modemerken en andere creatieven spelen een grote rol in de collectie van The Marc Jacobs-lijn. De eerste partnerschappen die in het persbericht zijn aangekondigd zijn met collectief Peanuts, New York Magazine, regenjassemerk Stutterheim en lerenjassenmerk Schott.
Onder de noemer m.archive worden archiefstukken uit de kast van Jacobs nieuw leven ingeblazen en opnieuw verkocht. ‘Vrienden van het merk’, zoals hoedenmaker Stephen Jones, zullen eveneens via m.archive verkocht worden.
The Marc Jacobs is wereldwijd verkrijgbaar in Marc Jacobs-winkels, geselecteerde warenhuizen en via de Marc Jacobs-website.
Beeld: The Marc Jacobs via Marc Jacobs website