Marks & Spencer CEO wil modetak herstellen

Na een teleurstellend vierde kwartaal wil kersverse Marks & Spencer CEO Steve Rowe er alles aan doen om de modedivisie van het warenhuis weer succesvol te maken. “Kleding heeft onze hoogste prioriteit”, aldus Rowe bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Marks & Spencer zag in de dertien weken tot aan 26 maart, het fiscale vierde kwartaal van het Britse warenhuis, de verkoop van kleding en woonartikelen met 2,7 procent dalen. Dat is een iets lagere daling dan analisten hadden voorspeld. CEO Rowe ziet dat echter niet als een reden om tevreden te zijn met deze meevaller, zo schrijft The Guardian. De verkoop van kleding steeg de afgelopen vijf jaar namelijk maar in één kwartaal. Rowe gaf aan het als zijn persoonlijke taak te zien de cijfers weer op te schroeven, bijvoorbeeld door het huidige merkenbestand onder de loep te nemen. “We zijn momenteel niet zo stylish als we zouden moeten zijn. Bovendien vragen we niet de juiste prijs voor onze producten.” Om daar verandering in te brengen, heeft Rowe driehonderd artikelen uit de mannen- en vrouwenlijn met 10 tot 15 procent in prijs verlaagd.

Volgende maand zal Rowe bij de presentatie van de jaarcijfers zijn plannen voor de kledingdivisie bekend maken. Voor nu liet hij alvast weten dat hij er naar streeft ‘de zaken simpel te houden’. “Bij M&S hebben we de neiging om zaken te overcompliceren. Door de eenvoud weer terug te brengen kunnen we consumenten beter bedienen, kosten managen en effiënter werken.”

Begin dit jaar werd bekend dat Rowe het stokje overnam van voormalig CEO Marc Bolland. Bolland stond sinds 2010 aan het hoofd van M&S. Steve Rowe is geen onbekende bij M&S. Hij werkt al 25 jaar bij het warenhuis en is sinds 2012 bestuurslid.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN