Mart Visser lanceert samenwerking met Promiss
bezig met laden...
Met het faillissement van V&D nam Mart Visser na jarenlang samenwerken afscheid van de warenhuisketen. Hij lanceerde kort daarna een eigen webshop, waar hij zijn eigen ontwerpen verkocht. Nu heeft hij een nieuwe samenwerkingspartner gevonden: Promiss.
"De re-branding die Promiss dit jaar heeft ondergaan, sluit naadloos aan bij mijn confectielijn en de wensen van mijn doelgroep," aldus Mart Visser. "De vrouwelijke en elegante stijl, het materiaalgebruik, de goede pasvorm en de prijs-kwaliteitverhouding − affordable luxury − van beide merken passen bij de moderne vrouw met karakter. Ik was dan ook meteen enthousiast toen Promiss mij benaderde voor deze samenwerking."
De collectie van Mart Visser zal vanaf 10 november exclusief verkocht worden bij de Promiss-filialen in heel Nederland. De items zijn verkrijgbaar in maat 34 tot en met 48. Vanaf half november zal er iedere zes weken een nieuwe collectie worden gepresenteerd.
Mart Visser werkte eerder samen met V&D
Mart Visser werkte eerder jarenlang samen met warenhuis V&D, maar aan die samenwerking kwam in januari 2016 een einde. De couturier beëindigde zelf de overeenkomst. Hoewel het contract over de samenwerking tot juli 2016 zou doorlopen, vond Visser het faillissement en het wisselende bestuur genoeg reden om te stoppen met de samenwerking. De ontwerper verkocht zijn confectielijn al 5 jaar bij het warenhuis en de webshop van V&D. Na zijn keuze stelde hij in twee weken een team samen om de webwinkel Martvisser.nl op te zetten, waar sinds maart zijn confectiecollectie wordt verkocht. Ook sloot hij een samenwerking met zoekmachine Kleding.nl, die de producten uit de webwinkel van Mart Visser opneemt in de zoekmachine. Daarnaast kreeg Visser een ondersteunende rol in marketing- en PR activiteiten én een actieve rol bij de diverse evenementen die Kleding.nl het komende jaar organiseert.
Na de problemen met V&D was Visser overtuigd dat hij zijn confectielijn alleen via eigen webshop wilde verkopen. “Ja, ik was wel klaar met de retail,"reageert hij tegenover de Telegraaf. “Er vindt een kaalslag plaats, zeker in de mode. Veel modeketens hebben het moeilijk. Iedereen is zoekende, ook wij. Wat werkt wel en wat werkt niet?” Toch was de webwinkel niet genoeg. Een belangrijke doelgroep wordt immers gemist; de vrouw van boven de 50, die liever niet via het internet winkelt voor een nieuwe garderobe. “Toen ik het nieuwe concept van Promiss zag, was ik meteen overtuigd om toch weer de stap naar de stenen winkels te maken," aldus de ontwerper in de krant.
Promiss werd in 2015 failliet verklaard, waarna er zo’n 70 filialen werden gesloten. De merknaam bleef wel bestaan. Eigenaar R&S wilde de naam Promiss nog wel kunnen gebruiken voor andere concepten, zoals een online winkel of shop-in-shops. In de zomer werd de terukeer van Promiss in de winkelstraat aangekondigd. Om het merk nieuw leven in te blazen werd ontwerper Yana Gorbacheva aangetrokken, die samen met haar team de rebranding op zich nam. Het nieuwe Promiss is bedoeld voor ‘veertigplus vrouwen met karakter, met een moderne stijl die zoeken naar de perfecte fit, moderne klassiekers en hoge kwaliteit'. Ambitie is om zo snel mogelijk een vijftigtal verkooppunten van Promiss te hebben.
Beeld: Promiss, Facebook Promiss