• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Marylise & Rembo Fashion Group debuteert op Barcelona Bridal Fashion Week

Marylise & Rembo Fashion Group debuteert op Barcelona Bridal Fashion Week

Door Marije Bette

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode|INTERVIEW

Een spannende dag voor de Marylise & Rembo Fashion Group. Vandaag presenteert de groep, eigenaar van de twee bruidsmodemerken Marylise en Rembo Styling, als eerste Belgische bedrijf hun nieuwe collectie op de planken van Barcelona Bridal Fashion Week, het grootste bruidsevenement in Europa. “Dit kan een behoorlijke impact hebben op onze positie binnen de Europese markt”, vertelt Chiara de Vlieger, die aan het hoofd van de onderneming staat.

Debuutshows Marylise en Rembo Styling op Barcelona Bridal Fashion Week

Van 26 tot 29 april tonen 21 bedrijven in bruidsmode hun lente/zomer 2017 collecties op de Catalaanse catwalk. Onder hen bevinden zich namen als Naeem Khan, Galia Lahav, YolanCris en Jesús Peiró. “De beurs heeft ons benaderd omdat er nog plekken over waren”, vertelt Victoria Wilden, verantwoordelijk voor de verkoop bij de Marylise & Rembo Fashion Group. “Er doen vooral Spaanse merken mee aan de catwalkshows, dus we waren blij verrast dat ze aan ons dachten.” De Marylise & Rembo Fashion Group laat 45 designer pieces van beide merken op de catwalk zien. “We hebben gekozen voor de meest spraakmakende jurken uit de collecties. In deze items komt het DNA van de merken duidelijk terug. De jurken van Marylise zijn geschikt voor de klassieke bruid, terwijl Rembo Styling zich op de bohemian bruid richt”, vertelt De Vlieger.

Deelname aan Barcelona Bridal Fashion Week moet naamsbekendheid vergroten in Europa

De Marylise & Rembo Fashion Group heeft nu 629 verkooppunten in twintig landen onder andere in Europa, de Verenigde Staten, Japan en Rusland. Deelname aan de Barcelona Bridal Fashion Week moet het aantal verkooppunten van het 90-jarige familiebedrijf verder stuwen, en de naamsbekendheid vergroten. “In Frankrijk, Duitsland, België en Nederland hebben we al een grote afzetmarkt, maar daar we willen onze naamsbekendheid vergroten. De bruid moet ons al kennen voordat ze de winkel in stapt,” vertelt Wilden.

Met het oog op het vergroten van naamsbekendheid heeft de Marylise & Rembo Fashion Group voornamelijk Europese pers uitgenodigd. “Er zijn inkopers aanwezig, maar ook de nodige pers,” vertelt Wilden. Onder andere Marie Claire, de Italiaanse Vogue en Brides Magazine komen kijken. “Ook hebben we veel bloggers uitgenodigd. In de reguliere vrouwenmode is het al heel gebruikelijk dat bloggers front row zitten, maar in de bruidsmode is dat nu pas in opkomst”, legt Wilden uit. “Het is de eerste keer dat we onze collectie aan zoveel internationale pers presenteren. We waren eerdere jaren wel aanwezig op de beurs, maar deden niet mee met de modeshows. Daarom zijn we behoorlijk zenuwachtig”, aldus De Vlieger. “We hebben extra hard gewerkt om een mooie show in elkaar te zetten, en dat is aardig gelukt.”

Ondanks de nodige zenuwen heeft het bedrijf vertrouwen in een goede afloop. De Vlieger is net terug van de New York International Bridal Week. Daarover vertelt ze: “De week in New York was voor ons het spannendst, omdat onze jurken heel on-Amerikaans zijn. In de Verenigde Staten geven ze de voorkeur aan jurken met een taartvorm en sexy jurken met een diep decolleté of een diepe rug. Onze stijl is bohemian chic, de jurken vallen soepel om het lichaam en zijn minder nauwsluitend. Dat onze jurken in New York lovend zijn ontvangen, geeft goede moed voor Barcelona.”

Expansie in de Verenigde Staten heeft prioriteit

Uitbreiding in de Verenigde Staten staat bovenaan de wensenlijst van het Belgische bedrijf. “Met Rembo Styling hebben we zeer weinig concurrentie in de Verenigde Staten. We zetten nu alles op alles om dat merk in de VS groot te maken. We merken wel dat grote Amerikaanse winkels minder geschikt voor ons zijn. In de kleinere boetieken met designercollecties hebben we meer succes. Kortom, we moeten gewoon de juiste winkels zien te vinden,” besluit De Vlieger. In Italië wordt eveneens gezocht naar nieuwe winkels. Voor expansie in China liggen nog geen concrete plannen.

Bekijk hier de modeshow van Marylise en Rembo Styling.

Beeld: via Marylise & Rembo Fashion Group

In mei besteedt FashionUnited aandacht aan het thema bruidsmode. Op FashionUnited.uk zijn we een nieuwe serie gestart over de grootte en ontwikkeling van de bruidsmodeindustrie in verschillende landen. Lees hier deel 1 over India. Komende dagen ook videos van de Barcelona Bridal Fashion Week.


Barcelona Bridal Fashion Week
BBFW
Marylise & Rembo Fashion Group