• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Marzotto plant omzet verdubbeling in 5 jaar

Marzotto plant omzet verdubbeling in 5 jaar

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Italiaanse modeconcern Marzotto, met onder andere de merken Valentino en Hugo Boss, ziet te toekomst ondanks het huidige negatieve sentiment zeer zonnig in en wil de komende vijf jaar de verkopen verdubbelen. Afgelopen boekjaar werd een omzet gerealiseerd van 1,7 miljard euro.

Een belangrijk deel van deze omzet moet komen uit de Aziatische markten en dan met name China. Topman Antonio Favrin wil bij de grootste zes bedrijven van de wereld komen, volgens Favrin is er in de nabije toekomst slechts ruimte voor zes grote mode concerns die een kritische omzetgrens hebben van 3 miljard euro.

Marzotto SpA ziet de groei vooral in expansie in markten en autonome groei en niet zozeer in overnames. In China zal Marzotto alle activiteiten waar ze goed in is vermarkten, dat houdt tevens in dat alle merken van de groep in China verkocht zullen worden.

Belangrijk speerpunt van de strategie is tevens de focus op kleding, waarbij de huidige textiel gerichte activiteiten zullen worden afgestoten.

In de eerste negen maanden van 2004 zag Marzotto de omzet met 1.5 procent stijgen tot €1.4 miljard. De winst voor belasting steeg met 19.9 percent naar €149.4 million.

Marzotto