• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Mattel lanceert Barbiekleding voor vrouwen

Mattel lanceert Barbiekleding voor vrouwen

Door FashionUnited

18 okt. 2005

Speelgoedproducent Mattel Inc, bekend om zijn Barbie modepoppen, gaat scala aan producten omtrent het plastic icoon uitbreiden met een luxe mode-en accessoirelijn voor volwassen vrouwen. De nieuwe producten, bestaand uit jeans, blouses, tassen en sierraden, zullen worden ontworpen door bekende modeontwerpers en zullen onder de naam Barbie Luxe worden verkocht. Met Barbie als hun "muze" zullen ontwerpers als Anna Sui, Anya Hindmarch, Citizens of Humanity, Judith Leiber, Nickel, Not Rational, Paper Denim & Cloth, Stila en Tarina Tarantino Barbie-achtige details aan hun ontwerpen toevoegen, zoals roze naden op spijkerbroeken en een retro-silhouet op een hanger. "Onze doelgroep zijn de fashionistas", zei Richard Dickson, zei marketing topman voor Mattel Brands, in een gesprek met Reuters. "Van tieners tot volwassenen in de 20 en 30. Het is niet de gebruikelijke doelgroep van Mattel." Zwakke omzet van Barbiepoppen, een moeilijke retailmarkt en zware competitie hebben Mattel gedwongen Barbie's profiel uit te breiden. Als onderdeel van de lange-termijn strategie, wendt het bedrijf zich nu ook tot de oudere doelgroep. Mattel zal een reek promoties organiseren om naamsbekendheid voor het Barbie Luxe merk te werven, waaronder interviews en feesten. De exclusieve lancering zal deze week plaatsvinden in Fred Segal Flair in Californië. Sommige ontwerpers zullen het merk ook in hun eigen winkels voeren. Mattel hoopt dat de kleding en accessoires bij hippe vrouwen en tieners zullen aanslaan en dat de populariteit effect zal hebben op de Barbiepop. "Jonge meisjes worden steeds sneller volwassen en kijken op tegen volwassenen en tieners als voorbeelden", zei Dickson. Barbie Luxe is niet goedkoop. Een spijkerbroek kost al snel $176 en een sweatshirt met capuchon gaat voor $140 over de toonbank. Mattel probeert hiermee van Barbie Luxe een tamelijk onbereikbaar, luxe merk te maken. In Japan bestaat al een gelijksoortige lijn, waar Barbie haar eigen boetieks heeft. Ook heeft het bedrijf eerder dit jaar een kledinglijn voor meisjes, Barbie loves Benetton genaamd, aangekondigd.

Mattel