• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • MBFG meerderheidsbelang in Coccinelle

MBFG meerderheidsbelang in Coccinelle

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Mariella Burani Fashion Group (MBFG) heeft een belang van 51 procent genomen in het tassenmerk Coccinelle. De aankoop heeft het Italiaanse bedrijf €30,2 miljoen gekost. “De acquisitie van Coccinelle sluit aan bij onze strategische uitbreiding in de lederwaren-industrie,” meldt MBFG in een verklaring. Het bedrijf wil uitbreiden met productgroepen die een hogere marge opleveren en in regio's waar snelle groei mogelijk is. Coccinelle werd in 1978 opgericht en maakt tassen en accessoires onder eigen merk en in licentie voor onder andere Miss Sixty. In 2005 boekte het luxemerk een omzet van €49 miljoen en een brutowinst van €6,3 miljoen. Het bedrijf heeft een retailnetwerk met 47 winkels wereldwijd en boekt 40 procent van de omzet uit zijn internationale activiteiten. Angelo Mazzieri blijft directeur en CEO van Coccinelle. Tevens heeft Mariella Burani de cijfers voor de drie maanden tot 31 december jl. en het boekjaar 2005 bekendgemaakt. De geconsolideerde omzet is met 12,3 procent gestegen naar €482,4 miljoen tegen €429,6 miljoen in 2004. Deze groei dankt het bedrijf voornamelijk aan de toegenomen verkoop van lederwaren. Vooral de tassen- en accessoirecollecties van Braccialini (+50,6 procent) de schoenenlijn van Baldini (+35,7 procent) en de tassen en accessoires van Francesco Biasi (+10,2 procent) hebben hieraan bijgedragen. Ook met de verkoop van de kledingcollecties van Mariella Burani en René Lazard gaat het goed. Het retailnetwerk van de groep is afgelopen jaar uitgebreid. MBFG heeft nu 241 winkels wereldwijd. De omzet uit de eigen retailactiviteiten is dan ook gegroeid naar 36 procent van het totaal. Oost-Europa, Rusland, het midden- en het verre Oosten zijn belangrijke regio's voor expansie.

Coccinelle
Mariella Burani
Tassen