• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • McGregor; ondanks omzetgroei verlies
McGregor; ondanks omzetgroei verlies

Fashion

McGregor; ondanks omzetgroei verlies

Door FashionUnited

11 sep. 2002

Modehuis McGregor Fashion Group uit Driebergen-Rijsenburg, heeft over de eerste helft van dit jaar een omzetgroei geboekt van vijf procent, maar rapporteerde een totaal nettoverlies van 181.000 euro. Het verlies per aandeel kwam uit op vijf eurocent, zo maakte het bedrijf afgelopen dinsdag bekend. Over de vooruitzichten voor het komende half jaar is het bedrijf positief. McGregor verwacht over het gehele boekjaar een omzet van bijna E 84 miljoen, wat een groei betekent van zeven procent. Het bedrijf handhaaft de verwachting dat de winst per aandeel voor bijzondere posten stijgt met 15 à 20%.

Over de eerste helft van het boekjaar 2002/03 behaalde McGregor een omzet van €34,3 miljoen tegen €32,8 miljoen vorig jaar. Het bedrijf rapporteerde echter een afname van het bedrijfsresultaat vóór afschrijving goodwill en merkrechten tot €1,4 miljoen (vorig jaar €1,6 miljoen). De netto winst vóór afschrijving goodwill en merkrechten nam toe tot €0,4 miljoen, tegen €0,2 miljoen vorig jaar.

Dankzij een voorspoedig verloop van de verkoop in het buitenland deed de groothandelsactiviteit van McGregor Menswear het naar omstandigheden goed. De omzetgroei in de eerste helft van het jaar bedroeg vier procent, voor het gehele jaar wordt een autonome groei van circa zes procent verwacht.

Gaastra realiseerde in de eerste helft van het boekjaar een omzet die iets onder de omzet van vorig jaar ligt, als gevolg van een andere leveringsplanning ten opzichte van vorig jaar. McGregor voorziet voor de tweede helft van het boekjaar een "belangrijk hogere omzet" van Gaastra-kleding. Dit komt door de goed gevulde orderportefeuille van de najaarscollectie.

De omzet van dochter Lapagayo (dames- en kinderkleding) was conform verwachtingen.

De omzet van de business unit shirts (de heren-dress-shirt-merken King, Dimaggio, Elmior en Royal Cotton ondergebracht, en het damesblousesmerk La Kerko) daalde in het eerste half jaar met 15% als gevolg van het wegvallen van slecht renderende private-label activiteiten.