Meer details bekend over internationaal groeiplan Style.com
bezig met laden...
Vogue en uitgever Condé Nast hebben een ambitieus internationaal plan uitgerold voor hun e-commerce site Style.com. In september gaat de site live in Groot-Brittannië. Dat meldt Drapers.
In de eerste helft van 2016 zal de site in de Verenigde Staten gelanceerd worden. Andere markten zoals Azië en Europa zullen aan het eind van 2016 volgen, vertelt Frank Zayan, de president van e-commerce wereldwijd bij Condé Nast. Hij laat weten dat Style.com zo’n 200 luxe merken in huis zal hebben tijdens de Britse lancering in september. Een maand geleden hoopte hij nog op 100 tot 150 merken. Tegen het eind van 2015 hoopt Style.com op 300 tot 350 nieuwe aanmeldingen.
Zayan was eerder al directeur van e-commerce bij het Franse luxe warenhuis Galeries Lafayette. In januari 2014 kwam hij aan boord bij Condé Nast. Hij heeft nu de leiding over het Style.com team, dat Condé Nast gevormd heeft voor de nieuwe business. Momenteel wordt er met een team van ongeveer 100 mensen gewerkt aan de lancering, in kantoren aan Albert Street in Londen. Zayan hoopt dat zijn team tegen het eind van dit jaar is uitgegroeid tot 150 medewerkers.
De Britse lancering zal samenvallen met de publicaties van Condé Nast’s tijdschriften Vogue en GQ. Tegen het einde van 2015 zouden ook andere titels zoals Glamour, Condé Nast Traveller, Brides, Tatler, Vanity Fair en Wired betrokken worden bij de e-commerce site Style.com. Zayan wilde nog geen specifieke namen bekend maken, maar bevestigde wel aan Drapers dat het gaat om titels waarin het draait om dameskleding, herenkleding en accessoires, evenals schoonheid, technologie en geschenken.
Vogue en uitgever Condé Nast: Style.com krijgt marketplace model
Style.com zal gaan opereren als een ‘marketplace model’. Condé Nast zal de gehele costumer journey tot de transactie gaan controleren door de Style.com site. De producten zullen vervolgens door de merken zelf direct verzonden worden.
Consumenten kunnen op twee manieren toegang krijgen tot het e-commerce aanbod: via website Style.com, gericht op zelfstandige consumenten, of door de Condé Nast publicaties, met behulp van apps en websites. Op relevante pagina’s van tijdschriften en websites zal er een tab komen die de consument van prijzen, extra informatie en aanverwante producten voorziet. Ze kunnen met een simpele klik de producten aan hun winkelmandje toevoegen en afrekenen binnen Style.com, en vervolgens weer verder gaan op de website of in het magazine. Er zullen producten verkocht worden in de categorieën mode, beauty, technologie en reisservice.
Zayan laat weten dat het market model zich in de eerste fase van de lancering bevindt en dat de tweede fase zich ook richt op het kopen en houden van voorraden. "De market is in het hart van het model, dus als we een inventarisatiesysteem op het market model toevoegen, dan zou dat een aanvulling zijn, en geen overgang. Dan hebben we een combinatie van beide," licht hij toe. De kracht van de site, en dus het belangrijkste aspect, zal bestaan uit krachtige aanbevelingen en een gepersonaliseerde tool, zegt Zayan. Alles wordt binnen Condé Nast gerealiseerd.
Welke financiële verwachtingen en ambities Condé Nast heeft, wilde Zayan niet zeggen. “Onze ambitie is om een luxe, high-end commerciële bestemming te creëren en om dat te doen op alle markten waar Condé Nast aanwezig is, en waar we alle titels of mogelijke titels op kunnen aansluiten. We zijn bezig om een combinatie van content en commerciële propositie te creëren die consumenten kan inspireren, waar ze meer leren over de producten en die vervolgens kopen.”
Condé Nast lanceert grote e-commerce site Style.com
Eind april maakte Condé Nast bekend de nieuwe e-commerce site Style.com te lanceren. De website die nu zo heet en die ook onder Condé Nast valt, zal in de toekomst teruggeleid worden naar Voguerunway.com, eveneens onder de paraplu van de Amerikaanse Vogue.
Bob Sauerberg, president of Condé Nast, liet al weten veel potentie te zien in de wereldwijde e-commerce mogelijkheden van Style.com. “Het is een 1.500 miljard dollar markt, die jaarlijks met hoge dubbele cijfers groeit”, zei hij tegen Business of Fashion. In de komende twee tot drie jaar zal er meer dan 100 miljoen dollar in de nieuwe e-commerce site geïnvesteerd worden -een bedrag dat hoger is dan wat Condé Nast normaal uitgeeft aan de lancering van een nieuw tijdschrift- liet voorzitter Jonathan Newhouse weten.