Mega-kinderstore in Hoofddorp
bezig met laden...
Met de winkelformule Uniqueyou wordt er begin volgend jaar in Hoofddorp een nieuw winkelconcept gelanceerd. Met 1200 vierkante meter aan winkelruimte, merkkleding voor verschillende doelgroepen, accessoires en gadgets zet oprichtster Maartje Reijkers met haar 'megastore' in op funshoppen voor een breed publiek. Het bijzondere aan de winkel is dat deze wordt verdeeld in zeven shop-in-shops, die elk gericht is op kinderen uit een andere leeftijdscategorie tussen de 0 en 13 jaar. Deze shops worden voor 75 procent gevuld met merkkleding en aangevuld met accessoires en hebbedingetjes en hebben allemaal een eigen sfeer. Een derde van het vloeroppervlak is bestemd voor sfeer, functionaliteit en vermaak, zoals speelruimte voor de kinderen. Dit alles moet leiden tot een lang verblijf in de winkel. "Ik weet uit ervaring dat winkelen met kinderen niet altijd een feest is", zegt Reijkers. "Daarom is het de bedoeling dat deze winkel leuk is om in te verblijven voor zowel ouders als kinderen. Dan kun je het aangename met het onaangename verenigen." Inmiddels hebben volgens Reijkers vijf grote merken de intentie uitgesproken om mee te werken. Om welke merken het gaat, kan ze nog niet zeggen: "Er is nog niets getekend." Deze merken zouden binnen de shop-in-shops een zogenaamde softshop van minimaal 20 vierkante meter kunnen inrichten, een vaste plek in de winkel met een door henzelf vastgesteld assortiment.