Mercedes-Benz en mode: 20 jaar samenwerking

De afgelopen twintig jaar heeft Mercedes-Benz samengewerkt met diverse mode-events. Momenteel is het merk betrokken bij meer dan vijftig modeplatforms in ruim vijftig landen. Voorbeelden zijn de Mercedes-Benz Fashion Weeks in Peking, Madrid, Amsterdam, Tokio, Istanbul en Berlijn. Mercedes-Benz is daarnaast partner van de Fashion Weeks in Londen, Parijs en Milaan en van het vermaarde fashionfestival aan de Côte d’Azur, het Festival International de Mode et de la Photographie in Hyères.

De parallellen tussen exclusieve auto’s en hoogkwalitatieve modecollecties komen tot uiting in elementen als passie, stijl, innovatief design, de fijnste materialen en een technische verwevenheid van die elementen. Daarom ondersteunt Mercedes-Benz al twee decennia lang tal van mode-evenementen wereldwijd, waarbij het merk zich vooral toelegt op het promoten van getalenteerde nieuwe designers.

Mercedes-Benz zelf presenteerde onlangs de Fall Winter Collection, met vijf nieuwe modellen. Van de nieuwe A-Klasse, een supersportieve hatchback met veel ruimte voor individuele keuzes, tot de stijlvolle C-Klasse Coupé. En drie expressieve en innovatieve SUV’s: de nieuwe GLE en GLE Coupé en de nieuwe GLC, waaraan het Nederlandse topmodel Doutzen Kroes haar naam heeft verbonden. Ze schittert samen met de plug-in hybride GLC 350 e in de nieuwe modecampagne Hybrid by Nature. Het brein achter de campagne is de legendarische Franse moderedacteur en stylist Carlyne Cerf de Dudzeele.

Cerf de Dudzeele, partner van de Amerikaanse Vogue, Lucky en Elle, had twee sterren voor de camera. Supermodel en moeder-van-twee Doutzen Kroes was het eerste model ooit dat in één maand tijd op de cover van vier internationale edities van Vogue schitterde. Haar co-star is de Mercedes-Benz GLC 350 e 4MATIC, een uiterst geavanceerde SUV die wordt gekenmerkt door serieuze prestaties, moderne luxe en een prachtig design. Deze plug-in hybride kan tot 34 kilometer volledig elektrisch en emissievrij rijden. Een eigenschap die perfect past bij het duurzame thema van de modecampagne.

De voorjaar-/zomercampagne 2016 benadrukt het verleidelijke design van de GLC tegen een digitaal-idealistische achtergrond van ecologische perfectie met smetteloze vergezichten van lucht, bloemen en weides. Op de voorgrond vestigt Doutzen op krachtige wijze de aandacht op zich, als een synoniem voor glamour, kracht en schoonheid. “Ik ben er echt trots op om het nieuwe gezicht van de Mercedes-Benz GLC plug-in hybride te mogen zijn,” verklaarde Doutzen op de set. “Het is een prachtige auto en ik waardeer het dat die milieubewust is, net als ikzelf!

In een speciale krant toont Mercedes-Benz de Fall Winter Collection, met scherpe acties en veel aandacht voor de compacte modellen, ontworpen voor de nieuwe generatie. Wie wil ontdekken welke compacte Mercedes matcht met zijn of haar lifestyle, kan de lifestyle configurator raadplegen.


 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN