• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Mercedes-Benz: obsessie voor iconen

Mercedes-Benz: obsessie voor iconen

PARTNER CONTENT
Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Auto’s en mooie vrouwen in latex: In de nieuwe internationale modecampagne van Mercedes-Benz krijgen deze ingrediënten een artistieke make-over als smaakmaker voor het modeseizoen van herfst/winter 2016.

Glanzende futuristische vormen, intense kleuren: onder het motto ‘Obsession with an icon’ creëerde Mercedes-Benz een knallende nieuwe modecampagne, bestaande uit een fotoserie, een fashionfilm en een making-of-video. De opnamen vond plaats in en rond een steengroeve in Miami. Op deze industriële locatie schitterden twee topmodellen: Natasha Poly – het Russische supermodel scoorde in september haar 50e Vogue-cover – en de nieuwe Mercedes-Benz SL. Deze roadster werd voor het eerst geproduceerd in 1952 en combineert raceprestaties met een gestroomlijnd design.

Monochroom beeld

Beide beauties werden vereeuwigd door de New Yorkse fotograaf Jeff Barks. De Amerikaan staat bekend om zijn nauwkeurige, hyperrealistische techniek waarbij hij de silhouetten van zijn modellen en objecten op bijzondere wijze uitlicht. Voor deze opdracht kwam hij op het ludieke idee om beide modellen in latex te hullen. In de making-of-video is te zien hoe een gigantische (130 vierkante meter) lap helblauw latex vacuüm wordt getrokken over de nieuwe bolide SL-Klasse van Mercedes-Benz. Het resultaat is een dramatisch, monochroom beeld dat de belijningen van de auto tot de essentie reduceert.

Queen of latex

Voor de outfit van Natasha Poly hoefde minder stof te worden geknipt: haar op maat gemaakte jurk met bijbehorende lange handschoenen zit als een tweede huid. Het is een ontwerp van Atsuko Kudo, die van latex haar handelsmerk heeft gemaakt. Lady Gaga schudde de hand van Queen Elizabeth II in een rode latexjurk van de Britse ontwerper. Kate Moss poseerde voor i-D Magazine in een gewaagd setje van haar hand. En ook Kim Kardashian is fan van Kudo’s ‘couturelatex’. Voor Mercedes-Benz mocht ze opnieuw losgaan met haar favoriete materiaal. Model en auto worden één. Waarmee het bedrijf een statement wil maken: dat het zowel in wereld van automotive als fashion draait om verleiding, obsessie en mysterie.

‘Obsession with an icon’ is alweer de 18e internationale modecampagne van Mercedes-Benz. Een traditie die is ontstaan om de sponsoring van ruim 50 mode-evenementen over de hele wereld kracht bij te zetten. Eerder werkte het bedrijf samen met Terry Richardson, Mario Testino, Collier Schorr, Tilda Swinton, Karlie Kloss and Joan Smalls.


Mercedes Benz
Partner Content