• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Merkenvoorkeur überseksueel

Merkenvoorkeur überseksueel

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Hugo Boss, Diesel en Calvin Klein, deze merken vormen de top 3 van labels het beste passen bij de überseksuele man. De überseksueel is de opvolger van de metroseksueel. Beide mantypen zijn benoemd en getypeerd oor trendwatcher Marian Salzman. De überseksueel is ‘back to basic' en draagt een jeans met een simpel shirt. Hij scheert zijn borst- en schaamhaar en tatoeages of piercings heeft hij niet. Buitenlandse voorbeelden zijn mannen als Bono van U2 en acteur George Clooney (foto). In Nederland presentatoren Humberto Tan en Chris Zegers en actuer Antonie Kamerling.

Netpanel/Ruigrok onderzocht voor PPGH/JWT welke merken passen bij de überseksuele man. Naast de drie genoemde labels scoorden ook Levi's en Tommy Hilfiger goed. Merken als Hema, Lonsdale en V&D werden door een meerderheid van de 850 respondenten echter negatief gewaardeerd.

Tom Kniesmeijer van PPGH/JWT zegt in Adformatie: “Mannen denken dat ze goed bezig zijn als zelfverzekerde knuffelbeer, maar vrouwen zoeken juist een humoristisch seksbeest.” Salzman, die de überseksueel signaleerde, zegt nu over haar eerdere ontdekking: “De metroman? Dat is een ‘loser'.”

Merken