• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Merkkleding voor jongens belangrijk

Merkkleding voor jongens belangrijk

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Meisjes hechten minder waarde aan merkkleding dan jongens. Ruim 40 procent van de 13- tot 15-jarige jongeren vindt merkkleding belangrijk, maar slechts een enkeling koopt het ook daadwerkelijk. Hier hebben de ouders blijkbaar nog wat te zeggen over de aanschaf, concludeert TNS Nipo na onderzoek onder 1095 personen.

Van de jongens van 16- tot 18-jaar zegt 55 procent altijd of regelmatig merkkleding te kopen. Eenderde van hen wordt bij het winkelen vergezeld door ouder of ouders. Bij de jongeren van 13 tot 15 jaar koopt driekwart kleding samen met de ouders en 60 procent laat de kledingaanschaf helemaal aan hen over.

Meisjes zijn sneller zelfstandig: bijna de helft van de 13- tot 15-jarigen koopt kleding zelf of samen met vriendinnen en 75 procent van de 16- tot 18-jarigen doet dit zonder ouders. De meisjes in deze leeftijdsgroep besteden bijna 58 euro per maand aan kleding, 14 procent besteedt zelfs meer dan 100 euro per maand. Gemiddeld besteden jongeren van 9 tot 18 jaar 47 euro aan kleding. Men is bereid 45 euro voor een spijkerbroek uit te geven, de 16- tot 18-jarigen hebben hier wel 63 euro voor over.

Merkkleding