Michael Kors komt met allereerste smartwatch

Dat mode en technologie steeds vaker hand in hand gaan, bewees Michael Kors afgelopen week tijdens de jaarlijkse horloges- en sieradenbeurs Baselworld. Daar introduceerde de modeontwerper zijn allereerste collectie van smartwatches: Michael Kors Access. Dat schrijft WWD.

Het horloge is gemaakt met behulp van Google’s Android Wear smartwatch systeem en werd op Baselworld getoond naast andere smartwatches van onder andere Fossil, het eerste accessoiremerk dat vorig jaar een smartwatch lanceerde.

De dames- en herenhorloges kosten ongeveer 350 euro en zijn vanaf aankomend najaar overal ter wereld verkrijgbaar. De smartwatch werkt zowel met Android als iPhone en heeft een touchscreen met allerlei functies. Zo biedt het horloge onder andere updates van social media, app notificaties, fitness tracking, ‘Smart Help’ en voice-activated Google. De smartwatch wordt geleverd met een verwisselbaar lederen of siliconen bandje.

”Ik ben bezig het leven van mensen gemakkelijker te maken door middel van mode,” zegt Kors in reactie op de lancering. “Waarom kunnen technologische accessoires niet chique en aantrekkelijk zijn? Technologie beïnvloedt het leven steeds meer. Het zou net als mode je persoonlijke smaak moeten reflecteren,” aldus Kors. Bekijk hieronder het campagnefilmpje van Michael Kors Access.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN