• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Mini-couture verkoopt

Mini-couture verkoopt

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Internationale modehuizen richten zich in toenemende mate op kinderen. Zelfs voor kinderen vanaf twee jaar is inmiddels dure merkkleding verkrijgbaar. Volgens Raffaello Napoleone, organisator van de Pitti Bimbo, worden het er elk jaar meer. In de Volkskrant zegt hij: "Vroeger vonden grote ontwerpers kinderkleren niet interessant, dat is helemaal omgeslagen." Napoleone noemt het de belangrijkste trend van dit moment en denkt dat het te maken heeft met de toegenomen populariteit van labels. Ouders willen dat hun kinderen dezelfde merkkleding dragen als zijzelf doen.

Ouders kunnen terecht bij Baby Dior, Miss Blumarine, Roberto Cavalli's Angels & Devils, Evisu Bonsai, Escada, Lonsdale, Guru en Levi's met kledinglijnen die nauwelijks afwijken van hun volwassen tegenhangers. Timberland, Polo Ralph Lauren, Diesel, Replay, DKNY, Armani, D&G, Von Dutch, Burberry en Guess waren al langer voor kinderen actief.

Pitti Bimbo