• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Mode- en parfumbedrijf Puig lanceert e-commerceplatform Queendom

Mode- en parfumbedrijf Puig lanceert e-commerceplatform Queendom

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Het Spaanse Puig, moederbedrijf van merken als Dries van Noten en Nina Ricci, heeft Queendom gelanceerd, een e-commerceplatform met beautyproducten en accessoires. Dat melden diverse media.

Queendom is het eerste initiatief dat is opgericht door Puig’s incubator Puig Futures, dat een jaar geleden werd geïntroduceerd om meer in beautyproducten en innovaties te kunnen investeren, zo schrijft het Spaanse magazine Expansión.

Queendom is gelanceerd in de Frankrijk, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten, en biedt momenteel reistassen en T-shirts met slogans voor vrouwen. Uiteindelijk wil Puig het aanbod uitbreiden met parfum en make-upproducten. “Queendom is merk en een gemeenschap die vrouwen viert. Het belangrijkste doel is het bevorderen van gendergelijkheid. Het is een hub voor bouwen, delen en discussiëren,” aldus het bedrijf, schrijft Fashionnetwork.

De lancering van Queendom betekent voor Puig een eerste stap in het direct-to-consumer model. Tot nu toe werden Puig’s producten uitsluitend verkocht via retailpartners en e-commerceplatforms van derden.

Puig, ook moederbedrijf van merken als Carolina Herrera, Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier en Christian Louboutin Beauté, realiseerde in het afgelopen boekjaar een omzet van 1,9 miljard euro. De labels van Puig worden in 150 verschillende markten verkocht.

Puig
queendom