MODEFABRIEK #41 MF Academy knowledge is the new black

MORE THAN MODE, een blik op het programma maakt meteen duidelijk wat dat inhoudt: er valt deze zomer meer kennis en inspiratie op te doen dan ooit tevoren. Van fashion pro tot ambitieus jong talent, iedereen kan zijn knowhow en visie een boost geven met de MF Academy van Modefabriek. Daaronder valt het vertrouwde lezingenprogramma MF Talks, de nieuwe Summerschool én de BRAND TANK merken en producten. Back to School dus, 10 & 11 juli in RAI Amsterdam.

MF Academy, het complete programma:

SUMMERSCHOOL - DISTRICT D

In de transformatie van vakbeurs naar totaalevent onderkent Modefabriek het belang van de nieuwe generatie. Zij zullen snel genoeg van grote invloed zijn op het vakgebied dus rijkt Modefabriek ze alvast de hand met de Summerschool, een tweedaags programma met masterclasses en workshops, samengesteld en gehost in samenwerking met Fashion Council NL. Summerschool bestaat uit vier blokken van ieder twee uur, waarmee je als fashion Professional belangrijke actuele inzichten en tools krijgt aangereikt uit handen van bevlogen experts:

Zondag 10 juli - 10:30 - 12:30 uur: interactieve masterclass waarin trend forecaster David Shah inzoomt op de tendens ‘Narcissism vs Global Engagement’, hoe we deze terugzien in actuele processen in de modecontext, wat het doet met ons zelfbeeld en wat de rol van media is.

Zondag 10 juli – 13.30 – 14.30 uur: In dit blok, Peter Leferink, curator van het Fashion Week Nederland ‘Future Generation’ programma, geeft een masterclass over de mogelijkheden die technologie biedt voor de wereldwijde problemen in de fashion industrie.

Maandag 11 juli - 10:30 - 12:30 uur: "How Local Pasts Predict Cosmopolitan Futures: From Style Tribes to Street Trends", een masterclass van Liam Maher, design director van Denham over het narratief van identiteit in menswear, gepaard met een live tailoring workshop door het Londense collectief Art Comes First.

Maandag 11 juli - 13:30 - 15:30 uur: het laatste college van deze Summerschool zal betrekking hebben op de invloed van het internationale medialandschap.

MF TALKS - DISTRICT D

Het drukbezochte, voor alle bezoekers en deelnemers toegankelijke lezingenprogramma van Modefabriek - MF Talks - is deze zomer nog uitgebreider en completer. Deze Talks staan op het programma voor aankomende editie:

Zondag 10 juli

11.00 – 11.30: ‘How Instagram changed the Fashion Industry. 9 tips to become a popular Instabrand’ door Social Influencer Expert Kirsten Jassies.

12.00 – 12.30: Ronny de Vylder, independent consultant en creative visualizer, geeft een inspirerende presentatie over ‘Creating magic and stopping power’ in retail.

12.45 – 13.15: ‘Fashion from a design perspective’ door Alexandra Onderwater, hoofdredacteur van Toile magazine, een gloednieuwe titel van FRAME publishers, over het veranderende modesysteem en de mogelijke gevolgen voor mode-ontwerpen, productie en retail.

13.30 – 14.30: Trend Talk van David Shah, international trend forecaster en magazine publisher, over de toekomst van activewear in mainstream fashion. Waarom is Nike de nieuwe Prada? Waarom zijn mannen de nieuwe pin-ups in fashion?

15.00 – 15.30: ‘SS17 denim streetwear & vintage tribes’, een on- en offline denim trends analyse en de bijbehorende ‘style influencers’ voor SS17, door Sue Barrett en Katy Rutherford van de Londense trendstudio Denim Forum (voorheen WGSN Denim Team / Associate Editor Denim).

15.45 – 16.15: Global colour & trends consultant Fiona Coleman geeft haar tweejaarlijkse ‘Buyer’s Briefing’, met haar expert view op de ‘Macro Colour Messages’, en de materialen, prints en styling trends voor SS17.

16.30 – 17.00: ‘True Self Branding; more focus with inside-out branding’ door Retail expert Max Dekker, over hoe je als merk en bedrijf een sterke identiteit kunt ontwikkelen door je eigen passies en fascinaties te vertalen naar ervaringen voor je klant.

Maandag 11 juli

11.00 – 11.30: ‘SS17 buyers briefing’ door Global colour & trends consultant Fiona Coleman (zie Zondag).

12.00 – 12.30: ‘SS17 denim streetwear & vintage tribes’ door Sue Barrett en Katy Rutherford van Denim Forum (zie Zondag).

12.45 – 13.15: ‘True Self Branding; more focus with inside-out branding’ door Retail expert Max Dekker (zie Zondag).

13.30 – 14.00: Ronny de Vylder, independent consultant and creative visualizer, geeft een inspirerende presentatie over ‘Creating magic and stopping power’ in retail.

14.15 – 14.45: ‘Fashion from a design perspective’ door Alexandra Onderwater, hoofdredacteur van Toile magazine (zie Zondag).

15.00 – 15.30: Liam Maher, design director van Denham, geeft zijn toelichting op het project The Dutch van Spike Spiker in District C, over het DNA van Dutch Menswear en zijn theorie over het narratief van persoonlijke stijl.

15.45 – 16.15: ‘How Instagram changed the Fashion Industry. 9 tips to become a popular Instabrand’ door Social Influencer Expert Kirsten Jassies.

BRAND TANK - STREET STYLE CLINICS & PRODUCT PRESENTATIONS - DISTRICT B
Kennis is King. Zeker in het district waar alles draait om denim pioniers, nieuwe ambachtelijkheid en modern geïnterpreteerde heritage brands. In de nieuwe BRAND TANK kunnen merken hun verhaal houden over waar ze vandaan komen en waar ze naartoe willen, of er wordt ingezoomd op speciale producten of specialismen. Merken die al een timeslot in de Brand Tank hebben gereserveerd zijn o.a. Wrangler en Toms. Daarnaast geeft innovatieplatform Denim City verschillende workshops over alles wat je moet weten over denim. Interessant voor de échte denim fan, maar ook voor de salespersoon van die speciale denim store.

Een programma vol serieuze knowhow, eye openers en inspiratie voor Spring Summer 2017 and beyond; het grote plannen kan beginnen!

Voor meer informatie: www.modefabriek.nl

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN