MODEFABRIEK #42 MORE DEPARTMENT STORE
bezig met laden...
Met de ‘More than Mode’ campagne is Modefabriek in veel opzichten ‘next level’ gegaan. Dat geldt ook voor de shopping opties deze wintereditie. In District D - waar ook alle MF Talks en Winter School plaatsvinden en waar iedereen samenkomt voor good food - vind je deze editie ook de MORE DEPARTMENT STORE. Zonder twijfel de hottest shop van Nederland, al is het maar voor twee dagen: 22 & 23 januari.
Voor de XXL MORE DEPARTMENT STORE heeft Modefabriek de beste partners om zich heen verzameld die speciaal voor deze gelegenheid hun favoriete merken en producten hebben geselecteerd met als hoofdthema ‘Athleisure’. Rondom een grote lichtgevende dansvloer vind je de volgende shop-in-shops:
ACREATI
Het independent platform voor designer labels ‘Acreati’ werd in de zomer van 2016 opgericht door Ling Lin en Charlotte Roomer. De nadruk ligt op de visuele presentatie van de verhalen achter de zorgvuldig geselecteerde labels die ze promoten en verkopen. Voor MORE DEPARTMENT STORE nemen ze mee: Uit Nederland, tassenlabels MEES en Ho Mulder, sneakerbrand Jettson en dames label Ebby Port. Uit Duitsland, de met roest gekleurde sjaals van Ling-Ling en menswear van Verena Schepperheyn. En verder het transparante tassenlabel Marlich uit Zwitserland, het Noorse dameslabel ESP, het Australische lederwarenlabel LZL en het hand made crafts label Narrative Made uit Hong Kong.
DAILY PAPER
Hussein Suleiman van Daily Paper - die ook op het MF Talks progamma staat én een van de Winterschool Master Classes verzorgt - verzamelde met zijn companen een aantal puur Amsterdamse urban labels die bij hun ‘movement’ horen: SMIB WORLDWIDE, een creatief collectief uit de Bijlmer die ondermeer streetwear en muziek maken; DEZEEP, een Amsterdams surf lifestyle label met roots in Hawaï; Poyan Rahimzadeh maakt een selectie uit zijn Big in Japan Store waarvan de stenen winkel HIDDEN in het Oostelijk havengebied staat; Bonne Suits, het meest stijlvolle anti fashion statement van Bonne Reijn is in da house. Evenals Ninetyfour van ‘best friends’ Kin Ho Cheung en Geronimo Tuhumena, het gloednieuwe op Japanse streetwear geïnspireerde Secluded Clothing, het nog onbekende NAKFA, het tassenlabel Flybird van Frankie Boateng, en natuurlijk het Afrikaans gewortelde menswear label Daily Paper zelf.
OUTSPOKEN DESIGNERSTORE
Outspoken Designerstore van Majke Hüsstege behoort tot één van de destination shops voor Modefabriekgangers. Voor MORE DEPARTMENT STORE verzorgt zij deze keer ook een pop-up van de Brabantse ‘shoe heaven’ Mayke. En er wordt live getatoeëerd door Igor Kampman, Tattoo Joris & Co. en Martin de Groot & Friends
COMING SOON
Het Arnhemse COMING SOON brengt een edgy selectie fashion en design van Nederlandse bodem mee: by Sanne Jansen met haar een-outfit-per-maand concept, koningin duurzaam minimalisme Elsien Gringhuis, Hacked # by Francisco van Benthum en Alexander van Slobbe en van Slobbe’s porseleinen Parels van Makkum, SIS by Spijkers & Spijkers en de net afgestudeerde Ailene van Elmpt presenteert haar eindexamenwerk op poppen. Er zijn parfums van Mona di Orio en beauty producten van Zenology, en voor designliefhebbers is er keramiek van Lenneke Wispelweij en Ineke van der Werf, verlichting van Studio Drift en Weltevree, home textiel van Nienke Sybrandy, Mae Engelgeer en het TextielMuseum en meubels van Sjoerd Vroonland.
& MORE MORE MORE
Salon Heleen Hulsmann biedt als gebruikelijk een greep uit haar onweerstaanbare collectie pre-owned designer fashion en accessoires. En The American Book Center staat er weer met een inspirerende selectie mode-gerelateerde titels. Amsterdam is zwaar vertegenwoordigd met: MOKUMONO’s nieuwe gecrowdfunde designfiets, MAJEM’s slimme regenjassen voor op de fiets en het nieuwe watermerk AMSTERDAM WATER. Ter inspiratie presenteert Eline Groendijk, vers afgestudeerd van ArtEZ in Arnhem, haar collectie BOYS BE BOYS en verzorgt Carlo Wijnands de Window Inspiration met natuurlijk als thema ‘Athleisure’.
Goldfished, het online lifestyle collectief uit Brabant, brengt de nodige entertainment in de vorm van muziek, een photobooth met ‘Boxing’ thema en live performances. Zij verzorgen bovendien de intro naar The Borrel op zondag, die daarmee voor het eerst toegankelijk is voor alle Modefabriek bezoekers!
Needless to say: SEE YOU THERE!