• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Modefabriek #45 highlight: NORTH HALL - where cool hits the forward button

Modefabriek #45 highlight: NORTH HALL - where cool hits the forward button

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

NORTH HALL op Modefabriek is uitgegroeid tot een heuse community, een eigen modewereld aangedreven door een voorhoede van ‘innovators’ en ‘influencers’ en alles wat de nieuwe generatie designers, ondernemers en consumenten cool vindt. Ambitie en optimisme zijn hier een en hetzelfde begrip. In NORTH HALL zie je de nieuwste trends live voor je ogen ontpoppen, hier ontmoet je de ‘cool kids’ die fashion retail op de kop zetten en zie je hoe zowel succesvolle start-ups als heritage brands nieuwe hoofdstukken aan hun reeds roemrijke verhaal toevoegen. Wil je de laatste digital tips & tricks leren of kom je net kijken in het vak? Modefabriek heeft ook EXPERT ondergebracht in de NORTH HALL. Nieuw deze zomer: je kunt heel makkelijk direct via de NORTH ENTRANCE naar je favoriete hal gaan!

WALK THROUGH

De centrale strip van NORTH HALL begint met een enorme, 20 meter lange tafel die - oh Alice in Wonderland - tegelijkertijd catwalk is voor de Fashion Show als kitchen table voor de Work it!-workshops van HTNK. De Fashion Show introduceert een nieuwe generatie modeontwerpers terwijl HTNK young professionals voor het modevak coacht, dus de ‘tafel’ is meteen springplank… naar de HTNK Curated Store, dé plek om coole nieuwe merken te spotten én te shoppen.

Het zal je inmiddels opgevallen zijn: de spiegel speelt een speciale rol in de vormgeving van Modefabriek deze zomer. Je komt jezelf dus letterlijk de hele tijd tegen! Spiegeltje, spiegeltje…..

De middenstrip van NORTH HALL eindigt in de Screenshop, de futuristische interactieve pop-up shopping experience met een green screen, trampoline en video opstelling waarmee je jezelf zo naar het digitale universum transporteert. Ook hier zijn veel (designer) labels zoals Bas Kosters, Liesbeth Sterkenburg, Iris van Herpen, Matt & Nat, Weber & Van Rijn, Post Couture Collective en vele anderen te spotten én te koop, maar gewoon eens passen voor de video mag natuurlijk ook. Het thema voor deze zomer is Oversized dus die ‘screenjump' wordt natuurlijk extra vet.

NORTH HALL BRANDS

Centraal in NORTH HALL worden de meest richtinggevende merken (M/V/X)  van deze community uitgelicht in een speciaal hiertoe ontworpen platform vol activiteiten zoals denim laseren en live painting sessies op denim jackets. Denk aan Champion, K-Way, Rains, Napapijri The Tribe en het Japanse Harvest Label. Maar natuurlijk zijn alle merken die je in deze hal aantreft happening voor de specifieke NORTH HALL doelgroep zoals: WEARECPH, MSCH Copenhagen. en Gestuz uit Kopenhagen, Tutu Chic uit België, het Italiaanse Pyrex Clothing en het Nederlandse Another Label die dit seizoen hun eerste menswear introduceren. Ontdek nieuwe shoe brands als Freedom Moses of shoe brands die nieuwe apparel lanceren zoals K-Swiss Classics, de Birckenstock x Rick Owens collab, of een vergelijkbare move van heritage tassenmerk Herschell.

#LEARN - EXPERT & MF TALKS

Voor je vanuit NORTH HALL de rest van Modefabriek betreedt via de ‘Connecting Hall’, check dan even in bij een van de EXPERTS in online zaken die daar opgesteld staan. EXPERT Tim Röling van online marketingbureau Daily Syrup bijvoorbeeld, kan ter plekke waardevolle knowhow met je delen over je visual identity en hoe die overkomt op internet. Expert advies, gratis en voor niets.

Eenmaal in de Connecting Hall kun je niet om de MF TALKS heen. Je kunt natuurlijk spontaan aanhaken maar beter bekijk je even het programma want daarop prijken namen die je wellicht niet wil missen. Zoals de Talk met influencer Lizzy van de Ligt over haar succesvolle praktijk als vlogger en blogger, haar eigen kledinglijn Le Café Noir Studio (te vinden in Colourshopping WEST HALL)

Ook Geraldine Kemper - jawel van het BNN/VARA reisprogramma - staat op het programma om geïnterviewd te worden over haar nieuwe merk Oscar&Jane, te vinden in NORTH HALL.

Pernille Kok-Jensen is misschien minder beroemd, maar ze weet wel alles over de Future of Retail. Als ‘Trends & Sparks Officer’ bij onderzoeksbureau Mare in Amsterdam weet zij precies welke innovaties winkels op het punt staan te omarmen om contact te maken met het publiek. Alles draait om ‘immersive experiences’ en daar komt wat ‘theater’ bij kijken maar het wordt allemaal duidelijk in haar high energy en visueel fraaie presentatie.  Kijk uit naar het volledige MF TALKS programma op modefabriek.nl

Modefabriek #45 vindt plaats op 8 en 9 juli 2018 en Amsterdam RAI.

Photos gemaakt door RVDA en ©Presstigieux.

fashion innovation
Fashion Retail
Modefabriek
nieuwe generatie
Partner Content