Mogelijk aangifte tegen tunnellopers van modemerk Nuff Said
bezig met laden...
De aannemer van de Noord/Zuidlijn overweegt aangifte tegen de onbekende jongens die onlangs vier uur lang ongezien door de metrotunnel liepen voor de opname van een campagne voor Amsterdams kledingmerk Nuff Said. Dat meldt AT5.
In de video, die het kledingmerk zelf op zijn website heeft gezet, dragen de jongens naast een bivakmuts de T-shirts van het label. Ze lopen bierdrinkend door de metrotunnel in aanbouw, en spuiten daarnaast een brandblusser leeg. Het Amsterdamse bedrijf zegt de jongens te kennen, maar niet zelf het initiatief voor de actie te hebben genomen. “We zijn niet verantwoordelijk voor de aan ons anoniem aangeleverde beelden. We hebben slechts de bewerking van de video gedaan,” zo verklaart een woordvoerder van Nuff Said aan AT5.
De Dienst Metro en Tram, aannemer van de nieuwe metrolijn, noemt het een belachelijke actie en overweegt aangifte tegen de jongens. Nuff Said plaatste het filmpje naar eigen zeggen als waarschuwing voor de slechte beveiliging van de tunnel. “We posten dit niet om mensen bang te maken.” Dat het een gevaarlijke actie is, geeft het merk wel toe. “Maar gelukkig waren dit jongens met alleen een biertje en een camera.”
Kledingmerk Nuff Said werd vijf jaar geleden opgericht in Amsterdam en verkoopt onder andere T-shirts, truien en accessoires voor vrouwen, mannen en kinderen. Het merk is naar eigen zeggen sterk gericht op de hoofdstad, met opdrukken van onder andere de plattegrond en de skyline van Amsterdam. Het merk is vooralsnog niet van plan de namen van de tunnellopers bekend te maken.