Een jaar na zijn introductie rolt Moncler S.p.A. het Moncler Genius-project verder uit. De nieuwe namen die Moncler voor het project heeft aangetrokken zijn onder andere Richard Quinn en Matthew Williams van 1017 ALYX 9SM. Dit maakt het Frans/ Italiaanse modebedrijf bekend middels een persbericht.

Moncler Genius werd vorig jaar februari door CEO Remo Ruffini geïntroduceerd als een nieuw communicatie- en bedrijfsmodel dat afgestemd is op de nieuwe (digitale) consument. Het in Italië gevestigde merk nam afscheid van zijn traditionele seizoenen - lente/ zomer, herfst/winter - en ging partnerschap aan met acht vooraanstaande ontwerpers die allemaal hun eigen visie en creativiteit op de vormgeving van de collecties loslieten. De collecties worden maandelijks, zowel fysiek als digitaal, gelanceerd volgens de interpretatie van de maker. De eerste acht ontwerpers waren Craig Green, Pierpaolo Piccioli , Kei Ninomiya, Simone Rocha, Hiroshi Fujiwara en Francesco Ragazzi.

Moncler maakt in het persbericht bekend voor het tweede jaar van het project 10 collecties te lanceren en heeft daarvoor drie nieuwe namen toegevoegd, waaronder Richard Quinn en Matthew Williams van 1017 ALYX 9SM. Alle nieuwe collecties worden op 20 februari, tijdens de Milan Fashion Week, onthuld. Het modebedrijf werkt samen met de burgemeester van Milaan om de hele installatie op 24 februari voor het publiek toegankelijk te maken.

Mede dankzij het Genius project rapporteerde het bedrijf in de eerste negen maanden van het huidige boekjaar een omzetstijging van 18 procent naar 736,8 miljoen euro.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN