Mosaert: Installatie bij Le Bon Marché en ontwerpt voor 24 Sèvres

Mosaert, het kledingmerk van zanger Stromae, heeft een capsulecollectie ontworpen voor 24 Sèvres. Dat blijkt uit een nieuwsbrief van het e-commerceplatform van LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton. De exclusieve kledingstukken zijn nu te koop via het online warenhuis.

De Mosaert x 24 Sèvres bestaat uit 14 kledingstukken en 3 paar sokken. Op de uniseks ontwerpen sieren kleurrijke grafische prints, een typisch stijlkenmerk van het Belgische label dat sinds 2009 in Europa geproduceerde ‘capsule collecties’ uitbrengt. Een T-shirt kost 85 euro, een polo 169 euro en een bomberjasje 275 euro.

Begin deze maand lanceerde Mosaert tevens de nieuwe capsulecollectie Capsule 5, een op Art Deco en Art Nouveau geïnspireerde lijn bestaande uit grafische en kleurrijke uniseks kledingstukken. Het is voor het eerst dat kleding wordt aangevuld met interieurartikelen als linnengoed, behang, kussens en servies. Tot de collectie behoren ook slippers die in samenwerking met Atelier Notify, een luxe denimmerk, zijn gemaakt. Mosaert presenteerde de collectie middels een show bij Le Bon Marché Rive Gauche in Parijs, dat voor de gelegenheid was “getransformeerd in een ‘fantasy fabriek’, compleet met buizen, panelen, arbeiders in witte pakken en veiligheidsbrillen”, schrijft WWD.

Het is de grootste collectie tot nu toe, valt op de website van Mosaert te lezen. “Het is meer dan een fashion/design lijn, het is een wereldwijd project dat het mogelijk maakt dat wij zes weken bij Le Bon Marché Rive Gauche aanwezig kunnen zijn.” De Capsule 5-collectie is in ‘expositievorm’ in het Parijse warenhuis te zien van 7 april tot 13 mei.

Paul van Haver richtte Mosaert in 2009 op. Mosaert is een anagram van zijn artiestennaam Stromae. Het label wordt ook gerund door Van Haver’s vrouw en modeontwerpster Coralie en creatief directeur Luc Junior Tam.

Beeld: Mosaert