Moshi moshi stopt
bezig met laden...
Modegroep Moshi moshi stopt ermee. Oprichter Steve te Pas nam dat besluit naar eigen zeggen als gevolg van het succes van spijkerbroekenmerk Blue Blood: "We hebben besloten dat het verkopen van andermans merken niet meer in onze strategie past", aldus Te Pas: "Het is een coming-of-age; we richten ons vanaf nu alleen nog maar op onze eigen brands."
Danielle Eras, sinds drie jaar salesmanager bij Moshi moshi, neemt vijf van de labels over. Het gaat om de merken Percy, Mudstrom, Tretorn, Mansharey en Puma. Ze zet de salesactiviteiten voort onder de naam Eras Agency's. "Dit is een mooie kans voor mij", zegt Eras. "Ik ben al verantwoordelijk voor de verkoop van deze merken. Voor mij en voor de klanten zal er dus niet veel veranderen." Voorlopig gaat Eras alleen verder. De andere personeelsleden van moshi moshi europe gaan zich op verschillende plekken in de organisatie inzetten voor de verdere groei van Blue Blood. Voorlopig is Eras nog op zoek naar een locatie.
Moshi moshi werd in 1997 opgericht als agentuur en ontwikkelde zich in korte tijd tot pan-Europees distributeur van 'new luxury' modemerken als Evisu, Duffer of St. George en Fake London. Door de toevoeging van diverse intiatieven waaronder PR- en event bureau ganbaroo, designer-label Percy Irausquin en platform Amsterdam International Fashion Week, groeide Moshi moshi uit tot een internationaal opererende modegroep. In 2002 werd het eigen jeansmerk Blue Blood opgericht, waarvan de eigen flagshipstore deze zomer opende. In totaal bestond Moshi moshi uit achttien labels. Wat er met de overige dertien merken gaat gebeuren is nog niet duidelijk.