Muchachomalo: 'stoute jongen'
bezig met laden...
Herenondergoed in Nederland wordt steeds spannender. Begin november komt er een nieuw merk op de markt: Muchachomalo, een ondermodemerk uit Nederland dat zich profileert als stoer, onderscheidend en humoristisch.
Het merk is opgericht door Shirley Schoonebeek, eigenaresse van de lingeriezaak Shirley's op Schiphol. Ze vond het aanbod in herenondergoed een beetje saai en daarom experimenteerde ze met het ontwerpen van haar eigen lijn. De collectie van Muchachomalo bestaat uit boxershorts en diverse basics. De herenboxers zijn ook in juniormaten verkrijgbaar.
De merknaam 'Muchachomalo' is een letterlijke vertaling van 'stoute jongen'. Schoonebeek vond de inspiratie voor haar merk in Zuid-Spanje, waar ze zag dat de mannen "genieten van het leven, maar tegelijk stoer, sexy en temperamentvol zijn."
Het merk brengt zes keer per jaar een nieuwe collectie uit die vooralsnog verkrijgbaar is bij diverse lingerie-, jeans- en sportzaken, verspreid over Nederland. Op dit moment zijn er ongeveer zestig verkooppunten. In aanvulling op de herenlijn brengt Muchachomalo ook brief shorts met bijpassende tops voor dames op de markt.