MultiSafepay ziet consumentenvertrouwen terug in stijgende online verkoop

De online verkoop van het eerste halfjaar in 2015 is veelbelovend en blijft stijgen met een groei van 18,4% ten opzichte van vorig jaar. Hierbij zijn de consumentenbestedingen aan kleding gegroeid met 10%. En zien we ook een stijging van 12% in de verkoop van schoenen en lifestyle producten. Dit wordt geconcludeerd uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, uitgevoerd door GFK in opdracht van Thuiswinkel.org.

Deze cijfers ziet MultiSafepay, specialist in smart online en mobile payment services, zelfs verdriedubbeld terug in de verkopen van haar klanten in de fashion branche. Het eerste half jaar 2015 wordt er een stijging gezien van gemiddeld 34% ten opzichte van 2014. Frank Rengenhart, Market Development Manager Fashion bij MultiSafepay: “ook bij MultiSafepay zien we het consumentenvertrouwen in de kleding en lifstyle branche opleven. Het aantal Nederlandse consumenten dat online koopt groeit nog steeds. Deze consumenten vragen om een frictieloze betaalervaring op elk device, waarmee webshops hun conversie zien stijgen”.

Als payment specialist helpt MultiSafepay webshops met het optimaliseren van de online betalingen. Hiervoor ontwikkelt MultiSafepay continu oplossingen als de keep card alive-functie, customized payment pages en Second Chance om de conversie in de webshop te verhogen. “Deze tools lijken simpel, maar zijn zeer effectief in het verhogen van de conversie in de webshop”, legt Frank uit. Na het ontvangen van een Second Chance e-mail, voltooien tot wel 35% van de consumenten alsnog de afgebroken betaling. “Vooral met kleding, accessoires en schoenen zijn consumenten geneigd om impulsaankopen te doen, waardoor de Second Chance-functie ideaal is voor de fashion branche”. Ook het retourbeleid van veel grote webshops maakt het voor consumenten makkelijker om via een Second Chance e-mail snel de beslissing te nemen om het product alsnog te kopen. Daarnaast biedt MultiSafepay talloze oplossingen voor het verhogen van de conversie en om cross border te verkopen. Een eigen achteraf betaalmethode (Betaal na Ontvangst), een geavanceerde fraudepreventie-tool, de acceptatie van de fashioncheque en Klarna zijn slechts enkele voorbeelden. Meer informatie over de oplossingen van MultiSafepay zijn te vinden op hun Website. Fashion webshops als Topvintage, TheMusthaves en FreshCotton behoren tot de 3.000 fashion klanten die aangesloten zijn bij MultiSafepay.

Over MultiSafepay

MultiSafepay is al meer dan 15 jaar de betrouwbare specialist in online en mobile payment services. Binnen Europa vertrouwen meer dan 12.000 webshops op de veilige betaaldiensten en de lokale service van MultiSafepay. Met haar persoonlijke aanpak en innovatieve betaaloplossingen helpt MultiSafepay e-commerce ondernemingen met het realiseren van online groei. Met een compleet aanbod van betaalmethoden voor binnen- en buitenland, een eenvoudige integratie en internationale expertise maakt MultiSafepay het voor webshops makkelijk om direct online te verkopen.


 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN