Nautica lanceert capsulecollectie met Urban Outfitters
bezig met laden...
Nautica lanceert later deze maand een capsulecollectie met Urban Outfitters. De collectie bestaat uit zeven stukken en zal vanaf half november in Urban Outfitter winkels verkrijgbaar zijn.
Nautica heeft rapper Lil Yachty gestrikt als gezicht van de lijn. Niet alleen zal hij het gezicht worden van de campagne, ook zal de rapper diverse promotie evenementen bijwonen in de Verenigde Staten. Volgens WWD is Lil Yachty, zoals zijn naam suggereert, een fan van Nautica en draagt hij vaker oude stukken van het merk, dat in 1983 werd opgericht.
De collectie bestaat uit een t-shirt met lange mouwen en een met korte mouwen, een hoodie zonder ritssluiting, een trainingsjack, trainingsbroek en een hoed. Ieder stuk is voorzien van het Nautica logo. Prijzen variëren van 35 dollar tot 99 dollar.
Volgens Karen Murray, voorzitter van Nautica, is de lancering van de capsulecollectie ‘een fantastische manier om op een relevante en courante manier onze geschiedenis tentoon te stellen, en toch gebruik te maken van een zeer prominente vintage trend’.
De collectie zal vanaf 14 november verkrijgbaar zijn via de Nautica website en een select aantal Urban Outfitter winkels.