Dat Nederlanders van huis uit zuinig zijn, wisten we al, maar uit recent onderzoek blijkt dat we dat ook 'voor elkaar' zijn. Want hoewel de Nederlandse consument meer cadeautjes koopt dan andere Europese consumenten, geeft de Nederlander daar minder geld aan uit. Gemiddeld trekken de Nederlanders 23 euro uit voor een geschenk, tegenover 48 euro in de rest van Europa. Maar ook de eigen bestedingen van Nederlanders in de feestmaand december vallen tegen. Zo geven wij gemiddeld 766 euro uit aan eten en kleding, tegenover 900 elders in Europa. Dat blijkt uit onderzoek van Deloitte & Touche dat deze week werd gepubliceerd. Toch geven Nederlanders dit jaar meer geld uit aan cadeaus dan vorig jaar. In het jaar 2001 gaf iedere consument gemiddeld 161 euro uit. Dit jaar wordt dat 236 euro. Vooral de Kerstuitgaven zijn flink toegenomen ten koste van het Sinterklaas-feest. Van de Nederlanders viert 83 procent Kerst dit jaar en slechts 46 procent Sinterklaas.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN