New York Fashion Week: deze namen genereren de meeste media-impact
bezig met laden...
Wie en welk modehuis genereert nu eigenlijk de meeste media-aandacht op de New York Fashion Week? Dit vroeg marketing- en analysebureau Launchmetrics zich af en onderzocht de media-aandacht van personen en modehuizen op de New York Fashion Week lente/zomer 2019, gehouden afgelopen september.
Volgens Launchmetric was de belangrijkste influencer tijdens de New Yorkse modeweek afgelopen september mode-influencer en -ontwerper Chiara Ferragni. Ferragni wist met haar content een media-impact ter waarde van 18,3 miljoen dollar (16,2 miljoen euro) te bewerkstelligen, net iets minder dan het Italiaanse modehuis Versace, die in dezelfde periode een media-impactwaarde van 18,7 miljoen dollar (16,5 miljoen euro) vergaarde. Ferragni was niet aanwezig tijdens New York Fashion Week herfst/winter 2019.
Gedurende alle modeweken lente/zomer 2019 wist Ralph Lauren de grootste media-aandacht te generen. Volgens Launchmetrics had het Amerikaanse modehuis dit grotendeels te danken aan influencers, die 46,2 procent van de sociale buzz van het merk veroorzaakten. In totaal verzamelde de jubileumshow van Ralph Lauren 38 miljoen dollar (33 miljoen euro) aan media-impactwaarde, gevolgd door Coach met 27 miljoen dollar (23 miljoen euro), Dior voor 22,6 miljoen dollar (20 miljoen euro) en Gucci voor 19,4 miljoen dollar (17,2 miljoen euro).