Nieuw concept American Eagle
bezig met laden...
American Eagle Outfitters heeft de naam aangekondigd van het nieuwe retailconcept dat het concern gaat lanceren. De nieuwe kledingketen is Martin + Osa genoemd. Daarmee wil American Eagle naast de huidige doelgroep van 15 tot 25-jarigen ook consumenten van 25 tot 40-jaar oud gaan bedienen. Tevens is bekend geworden dat American Eagle begin 2007 een nieuw hoofdkantoor in Pittsburgh gaat betrekken. Het bedrijf houdt echter ook het huidige kantoor in Warrendale aan als centrum voor technologie, logistiek en distributie. De opening van de eerste vijf filialen van Martin + Osa staat voor najaar 2006 gepland. De website is wel al operatief, maar daar staat vooralsnog alleen het logo en een aantal persberichten op. Het is nog niet bekend waar de vijf eerste winkels komen maar wel dat die "geografisch verdeeld zullen zijn over het hele land", zo heeft een woordvoerder van het bedrijf gezegd. Het is de bedoeling dat Martin + Osa de komende 10 jaar uitgroeit tot een retailketen van ongeveer 300 winkels en een extra $1 miljard aan omzet in het laatje brengt. De naam van de nieuwe keten verwijst naar Martin en Osa Johnson, twee avonturiers die tussen 1917-36 verre reizen maakten en hun belevenissen vastlegden op film, foto's, in boeken en lezingen. De modecollectie die hun naam draagt omvat klassieke, sportieve looks . Deze worden ontwikkeld door voormalig Abercrombie & Fitch ontwerpers Charles en Michele Martin. Hun aanstelling werd begin mei wereldkundig gemaakt, maar toen was nog niet bekend hoe het nieuwe concept zou gaan heten. "Martin + Osa vertegenwoordigt belangrijke groei voor ons op de lange termijn", zei topman Jim O'Donnell in een verklaring. American Eagle opereert momenteel 787 winkels in de VS en 71 in Canada onder de naam AE. Het concern heeft de afgelopen 21 maanden alleen maar positieve verkoopcijfers gepresenteerd.