Nieuw logo en rebranding voor Diane von Furstenberg

Met de komst van Jonathan Saunders als creatief directeur heeft Diane von Furstenberg een rebranding ondergaan. Er is een nieuw logo, monogram en er zijn nieuwe merkkleuren.

Het logo is ontworpen in samenwerking met creatief directeur Jonny Lu en is uitgevoerd in een bold, tijdloos en modern lettertype. Opvallend is dat het logo een grote afstand kent tussen ‘Diane’ en ‘von’. Op de tweede regel staat ‘Furstenberg’.

Volgens Saunders is het logo onderdeel van het proces, waarbij het merk in een nieuwe fase is gekomen. “Het was geen kwestie van iets veranderen om een nieuw hoofdstuk te benadrukken,” zegt hij tegen WWD. “Wat ik probeerde te doen, door verschillende elementen - het logo is slechts een van hen- is een taal definiëren die de consument de kans heeft naar het merk te kijken en zich met het merk te identificeren, maar de kleren het woord te laten doen,” aldus Saunders.

Voor het nieuwe monogram werkte Saunders ook samen met Lu, dat geïnspireerd is op het ontwerp van de Italiaanse architect Massimo Vignelli in de jaren zeventig. Voor het nieuwe monogram werden geometrische vormen gebruikt die ook terug te vinden zijn in de Bauhaus-stijl. Het monogram zal in de toekomst terug te vinden zijn op de gebouwen, de producten zelf en andere categorieën.

Introducing the new logo for the new Diane von Furstenberg. Visit our new website at DVF.com.

Een video die is geplaatst door DVF (@dvf) op

Diane von Furstenberg zal het nieuwe logo en de nieuwe merkkleuren (rood, geel en blauw, red.) als eerste gaan gebruiken in de lentecampagne 2017. Deze zal te vinden zijn in alle betaalde media. “Dit merk associeer je met kleur,” aldus Saunders. “Als je bekend staat wegens kleuren en prints en de combinatie van kleuren en prints, waarom heb je dan een merkkleur?”

Beeld: Diane von Furstenberg website

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN