Nieuw merk Unrobe verkrijgbaar via pop-up stores
bezig met laden...
Het in augustus gelanceerde Nederlandse online kledingmerk Unrobe is binnenkort opnieuw verkrijgbaar via een pop-up store in Amsterdam. Dat heeft mede-eigenaar Daan Ubachs laten weten aan FashionUnited.
Na een succesvolle crowdfundingcampagne via Kickstarter, lanceerden Daan Ubachs en Koen Warmerdam hun duurzame merk Unrobe afgelopen augustus middels een pop-up winkel aan de Haarlemmerdijk in Amsterdam. De winkel was zo’n succes, dat werd besloten een vervolg te realiseren. Dat vervolg komt er in de vorm van een nieuwe tijdelijke winkel, die zich van 18 tot en met 24 december zal vestigen aan de Huidenstraat 13 in Amsterdam.
“We vinden het belangrijk als online label de klant nog steeds een mogelijkheid te bieden de collectie te bewonderen en een fit uit te zoeken in een fysieke winkel,” aldus Ubachs. De ondernemer kijkt momenteel ook naar de mogelijkheid voor een pop-up winkel bij Lil Amsterdam.
Unrobe is een kledingmerk dat als doel heeft de ‘mode-industrie uit te kleden’ op het gebied van productie, gebruik van grondstoffen en prijs - Dressing people by undressing the industry. Niet alleen gaat het merk duurzaam te werk door onder andere het gebruik van organisch katoen, ook produceert het label in premium fabrieken in Portugal in Italië, waar uitsluitend wordt gewerkt onder goede omstandigheden.
Unrobe hanteert een direct-to-consumer model, dat wil zeggen dat de collecties uitsluitend via de webwinkel en eigen pop-up shops worden verkocht. “Wij laten zien dat duurzame kleding betaalbaar en sexy kan zijn”, aldus mede-oprichter Warmerdam. De collectie bestaat op dit moment uit logo-sweaters en T-shirts. Een Unrobe T-shirt kost 25 euro, een trui 50 euro. De consument kan bij elk product zien waar en door wie het product gemaakt is. Ook over de prijsopbouw is Unrobe transparant. “Wij laten precies zien wat de kosten zijn van het product én onze mark-up”, aldus Ubachs.
Beeld: Unrobe