Nieuw merk Zannier: I.Code
bezig met laden...
Groupe Zannier, eigenaar van merken als Ikks en One Step, brengt een nieuw label op de Nederlandse markt. Na een testfase van twee seizoenen heeft het bedrijf officieel besloten door te gaan met het nieuwe merk I.Code.
Het kersverse label positioneert zich tussen het midden en hoge segment en richt zich op meisjes tussen de 15 en 25. Twee seizoenen geleden begon het merk rustig met ongeveer tien verkooppunten. Nu I.Code begint aan de leveringen voor het derde verkoopseizoen is dat aantal uitgebreid tot ruim dertig. "Voor een nieuw merk is dat niet slecht", vindt Twan van de Laar, salesmanager bij Van Zeggeren agenturen, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de distributie van het merk in Nederland. "Voor I.Code hebben we namelijk allemaal nieuwe distributiekanalen gezocht. Het wordt in principe dus niet verkocht bij zaken die al Ikks verkochten, maar bij jonge winkels met een jeansy uitstraling." Groupe Zannier ontwikkelde de lijn om het gat op te vullen tussen de merken Ikks junior en de volwassen Ikks-collectie. Het resultaat is een frisse collectie met jeansachtige kleding. Hoewel het merk wel enkele jeans bevat, is I.Code geen jeanslijn, benadrukt Van de Laar. "Op de jeansmarkt voor tieners is zoveel concurrentie dat het niet haalbaar is om een nieuwe lijn op te starten. Er zitten wel wat jeans tussen, maar het zijn vooral jeansachtige ontwerpen zoals leuke kanten bloesjes of een jasje van canvas." I.Code is dit seizoen te zien op de Modefabriek en ook op de beurzen in Brussel en Barcelona.