Nieuw stylistenduo voor Hampton Bays
bezig met laden...
Voor de tweede keer in vijftien jaar stelt het Belgische modemerk Hampton Bays een nieuw artistiek team aan. De ontwerpers Anouk Robyn (44) en Ann Coppens (44) vormen samen het nieuwe stylistenduo van het kledingmerk. De eerste collectie van hun hand ligt in het winterseizoen 2008/09 in de winkels.
De reden voor het aanstellen van een nieuw artistiek team is dat hun voorganger een nieuwe uitdaging zocht. "Voor een merk dat vijftien jaar bestaat, is het niet vreemd dat er een nieuw team wordt aangesteld," zegt marketingmanager Birgit Heymans. "Een dergelijke verandering geeft een merk ook de mogelijkheid even stil te staan bij de ontwikkelingen in de markt en waar het merk in de toekomst naartoe moet."
Aan de artistieke stijl van het kledingmerk zal niet veel veranderen. "Humor en ondeugendheid blijven essentieel," bevestigen Anouk Robyn en Ann Coppens. “Dat willen we in de collectie stoppen door nog meer aandacht aan details te geven zoals een leuke voering, bijzondere knopen, speelse kleurencombinaties, creatieve prints. En extra aandacht gaat naar accessoires zodat vrouwen zich van top tot teen kunnen kleden in hun favoriete merk. We willen een collectie maken waarmee vrouwen zichzelf kunnen verwennen. Hampton Bays moet vrouwen gelukkiger maken”.
Anouk Robyn staat bekend om haar geraffineerde stijl, vrolijke kleuren, prints en spannende details. Ze is de vrouw achter de kindercollectie Quincy en ontwierp tot 2006 haar eigen collectie Noon. Verder werkte ze voor diverse kledingmerken als Dries Van Noten en Essentiel. Ann Coppens had tien jaar lang haar eigen kinderkledingmerk genaamd “Mon Oncle d'Amérique”. Ze houdt van bijzondere materialen en ongewone kleurcombinaties, iets wat voortkomt uit haar opleiding tot kunstschilder.
“Hampton Bays is een bijzonder merk, een vaste waarde in het Belgische modelandschap. Wij willen de collectie een nieuwe twist geven,” zeggen Anouk Robyn en Ann Coppens eensgezind. “De hedendaagse vrouw is moeder, vriendin en minnares tegelijkertijd. Wij willen een stapje verder gaan dan de sportieve look die kenmerkend is voor de huidige collectie. We willen de Hampton Baysvrouw kleden in al die rollen."
Op zakelijk gebied wil Hampton Bays vooral verder gaan op de huidige weg, aldus Heymans. "Eerste prioriteit is het behouden en uitbouwen van een solide basis in de markten waarop we al actief zijn, dus België, Nederland en Frankrijk. Daarnaast staan we open voor groei in andere landen."