Nieuwe Europese strategie Nautica
bezig met laden...
Het Amerikaanse sportieve kledingmerk Nautica heeft zijn nieuwe strategie voor Europa bekend gemaakt. Het is nog maar zes weken geleden dat Nautica aankondigde zijn kantoren in Europa te zullen sluiten en om hier geheel over te stappen op een licentiesysteem.
Nautica's nieuwe groeistrategie zal vanuit Italië gaan plaatsvinden, waar het bedrijf een nieuw licentiebedrijf heeft gecreëerd dat Ridenco Italy heet. "Het is ons doel om in ieder land licenties af te geven," aldus een woordvoerder van het bedrijf. Na Italië wil Nautica zich gaan richten op Spanje en Portugal, waarna de rest van Europa moet volgen.
Binnenkort opent Ridenco twee showrooms voor Nautica in Milaan en Bologne. Tevens heeft het bedrijf twee Nautica-winkels in Italië gepland die in het voorjaar van 2004 open zullen gaan. Hiervoor wordt momenteel gewerkt aan een nieuw retail-concept voor de sportieve mannenkledinglijn van Nautica. Waarschijnlijk zal in datzelfde jaar ook winkels worden geopend voor de jeans en 'young fashion' kledinglijnen van het merk.