Nieuwe expo en designer market voor Fashionclash

Fashionclash was een jaarlijks mode-evenement, maar daar gaat verandering in komen. Voor het eerst organiseert Fashionclash verschillende evenementen buiten het jaarlijkse weekend in juni. In het weekend van 28 en 29 november komt de organisatie met een expositie, met ontwerpers die een link hebben met de stad Maastricht. Daarnaast lanceert Fashionclash op 19 en 20 december de designer market in samenwerking met De Bijenkorf Maastricht.

Gedurende het jaar wil Fashionclash vaker kunnen neerstrijken op bijzondere locaties, en zo het platform voor jong talent verder ontwikkelen. De organisatie startte daarom in juni de crowdfunding-campagne SpotOn!, om te kunnen in investeren in een basisuitrusting, waarmee Fashionclash een mobieler evenement kon worden. Dankzij de campagne heeft de organisatie genoeg geld kunnen ophalen: 30.000 euro. Het geld wordt gebruikt om professioneel materiaal te kopen dat geschikt is voor modepresentaties.

Nieuwe expo en designer market voor Fashionclash

Fashionclash lanceert nieuwe evenementen dankzij crowdfunding

In november lanceert Fashionclash de expositie ‘SpotOn! Fashion Maastricht’, waarin werk wordt geëxposeerd van ontwerpers die een bijzondere band hebben met de stad Maastricht. Volgens de organisatie is het een ‘multidisciplinaire expositie, die de kwaliteit van vakmanschap en een breed spectrum van mode-ontwerpesthetiek van talentvolle ontwerpers vertegenwoordigd’.

“Deze tentoonstelling geeft een glimp van authentieke ideeën, aangeboden door een nieuwe generatie van visionairs die vorm geven aan de nieuwe geschiedenis van Maastricht, een stad met een lange traditie van ambacht en maakindustrie en een stad bekend om haar gevoel voor stijl, kwaliteit van het leven en dynamische culturele scene,” laat Fashionclash in een persbericht weten.

De meeste ontwerpers die deelnemen zijn alumni van Maastricht Academy of Fine Arts & Design; zowel werk van ontwerpers die al succes hebben als werk van pas afgestudeerden. Onder andere Linda Friesen, Verena Klein, Minou Lejeune, Danielle Vroemen, Renate Cuiper en Strikks doen mee, De expositie omvat verschillende disciplines: mode, textiel, accessoires, sieraden, fotografie, kostuumontwerp en video’s.

Fashionclash lanceert nieuwe expositie en designer market

De designer market was de afgelopen jaren al een groot succes en krijgt daarom nu ook een ‘wintereditie’ in december. In samenwerking met De Bijenkorf Maastricht krijgen twaalf ontwerpers twee dagen lang een eigen kraampje in het warenhuis. Bij de kraampjes zijn kleding, accessoires en sieraden van jonge ontwerpers te koop. De deelnemers zijn Monique Poolmans, Fernanda Fernandes, Oform, Jennifer de Bruyckere, Ebby Port, Joelle Boers, Fien de Graaf, By Sanne Jansen, Lief Wambacq, Que Onda Vos, Mees en Ho Mulder Design Factory.

Nieuwe expo en designer market voor Fashionclash

Meer evenementen van Fashionclash op komst

Naast twee nieuwe Nederlandse evenementen is Fashionclash ook op internationaal vlak actief; in december presenteert de organisatie Dutch Fashion Talent tijdens een van de grootste designevenementen in Praag. De Nederlandse ontwerpers Manon Boertien, Jivika Biervliet en Dusty Thomas (Bluedenîmes) mogen hun werk presenteren en verkopen tijdens het evenement.

De expositie ‘SpotOn! Fashion Maastricht’ vindt plaats op 28 en 29 december in het Dinghuis in Maastricht. De designer market in de Bijenkorf Maastricht is open op 19 en 20 december.

Lees ook: Interview met organisator Branko Propovic: ‘Fashionclash Festival: Mode gaat verder dan alleen showen op een podium’ Reportage: Androgene mode bij Fashionclash Festival

Beeld: Peter Stigter

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN