• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Nieuwe general manager PUMA Benelux

Nieuwe general manager PUMA Benelux

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

De reden van deze verandering is, dat Peter Korver na 9 succesvolle jaren bij PUMA Benelux de beslissing heeft genomen een "sabbatical leave" in te lassen. Korver zal voor langere tijd met zijn gezin per zeilboot rond de wereld gaan reizen. Hij heeft nog geen beslissing genomen over of hij na zijn reis in een andere rol bij PUMA terug zal komen. Korver is sinds 1997 bij PUMA in dienst en stond aan het begin van de succesvolle herpositionering van het merk in de Benelux. Hij is de drijvende kracht geweest achter het merk en de opbouw van de organisatie in de laatste jaren.

Met PUMA heeft hij in de Benelux een unieke positie verworven, waarvan niemand zich bij zijn aanstelling in 1997 enige voorstelling kon maken. De mix, tussen sport, lifestyle en fashion, die het merk internationaal voor ogen heeft, is in de Benelux perfect gerealiseerd. PUMA betreurt zijn beslissing om het merk te verlaten maar PUMA heeft tegelijkertijd enorm veel waardering voor de bijzonder integere reden van zijn beslissing. Aan het begin van de zogenaamde fase 4 voor PUMA is er behoefte aan een krachtige general manager die als geen ander in staat is de unieke positionering van het merk te bewaken en uit te bouwen. Met de aanstelling van Sander van Gelder, die bij PUMA in dienst is sinds 1997, zijn we ervan overtuigd dat PUMA in de Benelux verder zal worden uitgebouwd.

Sander is als marketing manager samen met zijn team voor een belangrijk deel verantwoordelijk geweest voor de succesvolle herpositionering van PUMA in de Benelux. PUMA heeft zicht ten doel gesteld in de komende 5 jaar de groepsomzet wereldwijd uit te bouwen van 2 naar 3.5 miljard euro. Een groot deel van deze groei zal komen uit regio's waar PUMA historisch gezien niet zo veel omzet heeft. Zowel in de Verenigde Staten als in Azië ontwikkelt het merk zich in rap tempo en is hier, net als in Europa, hard op weg het belangrijkste sportlifestyle merk ter wereld te worden. Dichter bij huis zullen de komende seizoenen minimaal 5 nieuwe sportcategorieën worden gelanceerd waarbij een duidelijke cross-over naar lifestyle gemaakt kan worden.

Tevens past het uitbouwen en ontwikkelen van eigen retail-activiteiten binnen de plannen. Tot 1 juni zal Peter Korver zijn verantwoordelijkheden overdragen aan Sander van Gelder en zal PUMA op zoek gaan naar een opvolger voor Sander als marketing manager voor de Benelux.

Puma