No Kidding kent goede start
bezig met laden...
Een groei van bezoekersaantal. Een groei van bezette aantal vierkante meters showroomruimte. De baby- en kinderkledingbeurs No Kidding brengt onder gunstige omstandigheden de nieuwe lente- en zomermode. Die vooral heel kleurrijk is.
'Totally Amazing' is de slogan geweest van de jongste editie van kindermodebeurs No Kidding waarin de zomermode van 2005 is gepresenteerd. Helemaal verbaasd was de organisatie niet, uit monde van persvoorlichter Jan ten Berge kreeg FashionUnited te horen dat vertegenwoordigers van 1585 verkooppunten de twee beursdagen op 11 en 12 juli hebben bezocht. Het voorgaande jaar was dit aantal 1300. Positieve cijfers dus, zondag bleek de best bezochte dag. De exposanten hebben op deze dag inkopers van bijna duizend winkels en filialen aan hun showroomruimte voorbij zien gaan.
De groei van het bezoekersaantal komt niet als een verrassing. Want met een stijging van 10% aan verkochte vierkante meters standruimte kon vooraf aan deze 14e editie van de baby en kinderkleding vakbeurs in Houten al gesproken worden van een succesvolle start.
Onder de ruim 250 merken die zich hebben ingeschreven voor de No Kidding zijn een aantal nieuwkomers en namen die terug zijn van weggeweest. Voor het eerst is de nieuwe kinderlijn van G-Sus te zien geweest. Opvallende kinderkleding in felle kleuren speciaal voor kinderen van ouders die ook uiterst trendy gekleed gaan. De lijnen komen in de lente van 2005 op de markt, maar niet alle inkopende bezoekers kunnen op de stand orderen. Laura Brouwer, account mananger van G-Sus, verklaart dat deze twee kinderlijnen, Gsis voor meiden en Gbro voor jongens, exclusief worden gehouden. De presentatie op de No Kidding is meer bedoeld als image-building, laat zij weten. Wel is een ieder vrij om kennis te nemen van de collectie.
Het logo van Gsis en Gbro is een vereenvoudigd dierenspoor in de vorm van een klauw. Deze 'claw' is ook terug te vinden in de labeling en de ontwerpen. Behalve het claw-logo zijn ook de naden een opvallend kenmerk voor Gsis en Gbro want de linkerzijden onderscheiden zich met een contrastkleur. De jongensmode is opvallend stoer, centraal staat het thema Monster Trucks met auto's , vlammen, tattoos en keltische letters. Hierbij worden combinaties gemaakt met Amerikaanse kenmerken als 'stars and stripes'.
Voor de meiden brengt Gsis sierlijke krabbels, dieren, liefde, bloemen maar toch ook op een stoere manier vertolkt. Combinaties van kleuren zijn er in bijvoorbeeld fel oranje met legergroen en fel geel en fel pink met bruin.
Terug van weggeweest is Esprit. Ook vooral vanwege promotionele redenen. Sinds enige tijd heet het jeugdige segment EDC Youth by Esprit in plaats van Junior Esprit en dat moet bekend worden. Een goede lokker om de inkopende bezoeker naar de standruimte te dirigeren bleek het bij de entree aanbieden van earphones. In de showroom zelf kon de bijbehorende radio worden verkregen. Voor wie nog moeite had om de showroom te vinden, gewoon af gaan op het geluid. De strakke beats die de live dance show begeleidden waren in de gehele hal te horen. Esprit heeft hierbij laten zien dat informatie vooral goed naar binnen gaat wanneer deze wordt begeleid met een pakkende hoeveelheid entertainment. Zoals vrolijk dansende meisjes gekleed in de zomermode 2005 van EDC Youth by Esprit. Bezoekers die eenmaal de showroom binnen waren gelokt, bleven vaker wat langer, was het niet voor de collectie, dan wel voor de heerlijke hapjes ...
Ook Protest heeft na afwezigheid van enkele jaren gekozen voor een contactmoment met het vakbezoek op deze kindermodebeurs. Protest heeft besloten de kinderkleding breder in de markt te zetten. Sportzaken verkopen zeer goed en vanwege dat succes, dat wordt ontleend aan een goede prijs-kwaliteit verhouding, aldus de aanwezige salesrepresentatives in de showroom, is besloten ook de kinderspeciaalzaken te benaderen. Protest is een label dat van oudsher stamt uit de board- en surfwereld maar onder invloed van een steeds sportiever ogende mode ook buiten die wereld naamsbekendheid geniet. Een label ook dat, ondanks een economie die niet helemaal meewerkt, nog steeds groeidende is. Omdat het qua prijs laagdrempelig is, zowel voor de retailer als de consument, zegt Protest.
Bij Salty Dog junior en kids springen voor 2005 eveneens de felle kleuren er uit. Dit label kent drie levermomenten met ieder een ander kleurbeeld. Op deze manier heeft de winkelier vanaf januari iedere maand een andere hoofdkleur in zijn of haar zaak. De vier verschillende groepen, onderverdeeld in twee verschillende leeftijdsgroepen van jongens en meisjes, kennen elk hun eigen thema's en kleuren, maar daarin zijn wel overeenkomsten te ontdekken. Vooral labels en logo's doen het goed en zowel voor de grote als de kleine meiden en jongens is de uitstraling van de kleding pittig tot stoer.
Deze veertiende editie van de No Kidding heeft zich gekenmerkt met een record beursbezetting door een stijging van 10% vierkante meters én een groei aan bezoekende bedrijven. De gepresenteerde lente- en zomermode 2005 van baby en kinderkleding is vooral kleurrijk te noemen en is aanwezig van schattig tot stoer. Een goede uitstraling en een goed vertegenwoordigde merkenlijst daarbij maakten van deze No Kidding een baby- en kinderkledingvakbeurs de moeite van het bezoeken waard.