No Kidding wordt Mini-Showroom
bezig met laden...
Kindermodevakbeurs No Kidding is in gesprek met de Modefabriek om de beurs voor de komende editie in juli om te dopen tot Mini-Showroom. De beurs zal dan gehouden worden in de RAI gelijktijdig met de Kleine Fabriek. Het is de bedoeling op deze manier één grote beurs te creëren met internationale allure. De onderhandelingen zijn vergevorderd, de definitieve beslissing valt waarschijnlijk begin volgende week.
De samenwerking tussen de beide kindermodebeurzen komt op een logisch tijdstip. De Keine Fabriek groeit al een aantal seizoenen erg hard en is momenteel de grootste kindermodebeurs van Nederland. De deelname aan No Kidding stagneerde de afgelopen seizoenen daarintegen. Ook in het buitenland is afgelopen seizoen concurrentie ontstaan met het opstarten van een beurs voor kinderkleding in Antwerpen.
Raymond Maclean, agent van het merk Isla Ibiza Bonita is een van de beursdeelnemers die was afgehaakt voor de laatste editie van No Kidding. “Het verschil tussen beide beurzen werd steeds groter,” zegt hij. “In het begin was No Kidding bedoeld voor het midden-hoogsegment, maar de laatste jaren merkte ik dat de gemiddelde bezoeker meer was verschoven naar het midden-laagsegment,” legt hij uit. “Mijn klanten kwamen er niet meer.” Hij denkt dat de samenvoeging een goede stap is. “Voor agenten is het handig dat alle klanten zich op één punt verzamelen.”
Elly Ruijzendaal, verantwoordelijk voor de inkoop bij kindermodezaak Bloempjes en bijtjes in Leerdam, vindt het jammer als No Kidding wordt opgeheven. “Ik ging er graag naartoe. De sfeer was er veel gemoedelijker dan die bij de Kleine Fabriek in Amsterdam.” Op zich vindt zij het geen gek idee om de beurzen samen te voegen. “Alleen is het jammer dat ze tegelijk plaatsvinden. Ik hoop dat het niet te veel wordt om te combineren. Dat vond ik met No Kidding en de Kleine Fabriek ook altijd al lastig.”
Qua stijl en aankleding zal de nieuwe beurs lijken op Showroom, de modevakbeurs voor het middensegment dat afgelopen seizoen succesvol werd gelanceerd door de organisatie van de Modefabriek. Deze beurs viel op dankzij de uniforme uitstraling van de strakke standbouw. De Kleine Fabriek wordt gehouden op 8 en 9 juli in de RAI.