• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • No nonsense met No Magazine

No nonsense met No Magazine

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

No nonsense met No Magazine Het is het eerste en enige modetijdschrift dat echt bol staat van mode en modellen. Terwijl reguliere modebladen voor het grootste deel gevuld zijn met advertenties en tekst, gaat het in het nieuwe No Magazine puur om de liefde voor de mode. Het blad biedt ontwerpers, fotografen, visagisten en modellen de kans om te laten zien wat ze in huis hebben. En daardoor kan de modeliefhebber zich natuurlijk volop laten inspireren. Origineel en betaalbaar design is vaak moeilijk te vinden. Ondanks het feit dat er in Nederland en Vlaanderen een hoop leuke, inspirerende ontwerpers zijn die graag willen dat hun kleding ook daadwerkelijk gedragen wordt. Het tweemaandelijks verschijnende magazine brengt designers en modeliefhebbers samen. Hoofdredacteur Maarten van Dooren: ”Veel mensen hebben interesse in de handgemaakte kleding van ontwerpers, maar denken vaak dat dat hun budget te boven gaat. Meestal is ook onbekend waar de ontwerpen te koop zijn. Iemand uit Maastricht heeft bijvoorbeeld geen zin en tijd om stad en land af te reizen op zoek naar mooie designerkleding. No Magazine geeft daarom een overzicht van ontwerpers en waar hun kleding wordt verkocht.” In het modeplatform laten designers van verschillend pluimage hun werk zien. Zo duiken grote namen op als Spijkers en Spijkers en Cora Kemperman. Jonge ontwerpers, zoals Barbara de Ru en Cecile De Jaegher, krijgen met No Magazine eveneens de kans om hun bekendheid bij het publiek te vergroten. En ook sieradenontwerpers als Saartje van Broekhoven en Aline van de Plas laten hun creaties schitteren in mooi vormgegeven fotoreportages. De enige eis die No Magazine aan de ontwerpers stelt is dat hun producten ook daadwerkelijk verkocht worden. De kleding die in het blad staat moet draagbaar zijn. Van Dooren: ”Als ontwerpers wat meer experimenteel werk willen laten zien dan kan dat natuurlijk ook, maar we geven er de voorkeur aan om bij de kleding de prijs en het verkoopadres te kunnen vermelden.” Naast een platform voor designers is No Magazine ook een medium dat modefotografen en visagisten ongestoord laat experimenteren. Kunstenaars krijgen de bewegingsruimte die voor hen zo belangrijk is. Het platform is niet afhankelijk van adverteerders en kan daarmee alle vrijheid garanderen. Van Dooren: ”We werken met een aantal vaste visagisten. Zij geven aan met welke fotograaf en ontwerper ze graag zouden willen werken. Ze zijn daarin helemaal vrij. Dat spreekt ook veel kunstenaars aan. Het komt daarom vaak voor dat ontwerpers en fotografen die al heel behoorlijk hun brood verdienen toch willen meewerken aan No Magazine.” Het tijdschrift kent ook een digitale variant. De website bevat een database met alle eerder gepubliceerde foto's. De kleding, de modellen en de kunstenaars die aan de foto's hebben meegewerkt zijn via een zoeksysteem terug te vinden. Van Dooren: ”Ontwerpers en visagisten bouwen zo automatisch een portfolio op internet op. No Magazine is het enige blad dat laat zien wat ontwerpers die nog niet helemaal gecommercialiseerd zijn te bieden hebben. Hoewel No Magazine in eerste instantie een tijdschrift is, zou het tot veel meer kunnen uitgroeien. We denken er aan om kleine ontwerpers te helpen met het in productie brengen van hun werk. De producten kunnen onder het gezamenlijke No Magazine label worden ondergebracht bij grotere winkelketens. Het zou mooi zijn als wij ervoor kunnen zorgen dat ontwerpers en kunstenaars meer opdrachten krijgen.”

No Magazine