• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Non-food om klanten te trekken

Non-food om klanten te trekken

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Grote supermarkten verkopen steeds vaker non-food artikelen, van elektronica tot kleding. Het wordt in grote partijen goedkoop ingekocht en ook weer tegen lage prijzen doorverkocht. Computers bij Aldi, maar ook kleding bij het Britse Asda, dat inmiddels in Groot-Brittannië meer kleding verkoopt dan Marks & Spencer. Naast hardware verkopen veel supermarkten ook diensten, zoals telefoonabonnementen, reizen en verzekeringen. Inmiddels is Aldi met de verkoop van kunst nog een stap verder gegaan.

Veel van deze non-food aanbiedingen zijn bedoeld als actie om klanten de winkel in te krijgen. Immers, voor promoties met levensmiddelen is de consument niet meer zo snel te motiveren als voor een pc-aanbieding. Opvallend is dat in Nederland deze ontwikkelingen goeddeels aan de supermarkten voorbijgaan. Albert Heijn verkoopt een redelijk assortiment non-food (en incidenteel een computer), maar zet het zelden in als stuntmiddel. Het zijn meer de drogisten en dan met name de ketens Kruidvat en Trekpleister die drogisterij-vreemde non-food aanbiedingen duidelijk gebruiken om nieuwe klanten naar de winkel te lokken.

supermarkten