• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Normherstel typeert consument

Normherstel typeert consument

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De interesse voor overconsumeren is voorbij. Spaarzaamheid en consuminderen zijn terug van weggeweest. Diverse oude normen en waarden zijn weer in ere hersteld. Uit onderzoek van Trendbox uit 1991, 1996 en 2003 is te zien hoe de mening, attitude en gedrag van de Nederlandse bevolking langzaam wijzigt. Carrière maken is uit. In 1991 vond 42% carrière belangrijk, tegen nog maar 27% nu. 11% gaat minimaal een keer per week stappen. In 1996 deed nog 16% dit wekelijks. Nederlanders verwachten meer spelletjes te gaan doen en meer te gaan tuinieren en klussen. Ook wordt er meer thuis gekookt en gaat men minder vaak naar een duur restaurant. In de toptien van belangrijke universele waarden die Nederlandse consumenten nastreven staan onder meer: geborgenheid, zelfrespect, plezier in het leven en vrijheid. (Bron : Tijdschrift voor Marketing) 12 maart 2004

Koopgedrag