• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Norsa nieuwe voorzitter Ferragamo, beursgang in zicht

Norsa nieuwe voorzitter Ferragamo, beursgang in zicht

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Italiaans modehuis Ferragamo heeft Michele Norsa benoemd als voorzitter en algemeen directuer van de groep die onder Salvatore Ferragamo Italia valt. Onlangs werd bekend gemaakt dat Norsa zijn post als voorzitter van Valentino SpA en algemeen directeur van Valentino Fashion Group's gelicenseerde merken M Missoni en Marlboro Classics had verlaten. ”De vierde generatie (van de familie) groeit nu op en we wilden niet dat deze jonge aandeelhouders beperkt zouden zijn en niet de kans zouden krijgen om aandelen te kopen of verkopen”, zei Ferruccion Ferragamo, algemeen directeur van het modehuis, in een gesprek met WWD. Hij zal nu voorzitter van SFI worden.

Het bedrijf is ook een beursgang van plan. Wanda Ferragamo zei dat het niet al te ver in de toekomst zal plaatsvinden en dat Norsa hierin een belangrijke rol zal spelen. Zijn ervaring met de afsplitsing van Marzotto's modeactiviteiten op de beurs zullen van cruciaal belang zijn. ”Norsa is een expert, goed voorbereid en hij weet veel. Het is iemand die ik al jaren ken en voor wie ik veel bewondering heb”, zei Ferruccio en hij voegde daaraan toe geen haast te hebben met het prikken van een datum. Ondertussen zal Wanda Salvatore's weduwe aanblijven als voorzitter van Ferragamo Finanziaria, het familiebedrijf en eigenaar van SFI. Ze zal ook erevoorzitter worden van SFI.

Norsa was zeer te spreken over zijn nieuwe werkgever en noemde het 'een mooi bedrijf, een mooi merk en een mooie familie'. Hij heeft veel ervaring met werken voor familiebedrijven en rekent de Benettons en de Marzotto's tot zijn voormalige werkgevers. ”Het enige dat een manager kan kiezen is de kaliber van de mensen met wie hij samenwerkt”, zei hij en dat Ferragamo een 'bijzondere merkbekendheid' heeft en enorm veel potentie. Ook sprak hij van de geschiedenis en het succes dat het in nieuwe markten heeft dankzij de boodschap die het uitdraagt.

In januari rapporteerde Ferragamo een geconsolideerde nettowinst van €39,2 miljoen en een omzetstijging van 12 procent naar €575 miljoen. Het bedrijf voorspelde tweecijferige groei voor dit jaar, dankzij forse groei in de VS en Azië. Hierbij houdt het manangement geen rekening met de omzetcijfers voor Ungaro in 2004 en 2005. Ferragamo verkocht dit falende modehuis vorig jaar aan Asim Abdullah, een ondernemer uit San Francisco. Ferragamo heeft nu 450 verkooppunten, waarvan 221 eigen winkels. Dit jaar opende het bedrijf winkels in Dallas en Beijing. De twee bestaande winkels in Hong Kong zullen worden uitgebreid. Momenteel wordt 21 procent van de omzet in Europa gegenereerd, 26 procent in de VS, 27 procent in Japan en 23 procent in de rest van Azië. Ferragamo wil dit jaar nog vijf winkels in China openen.

ferragomo