Nu ook kinderkleding van gsus
bezig met laden...
Het Nederlandse kledingmerk gsus komt in het voorjaar van 2005 met een kinderkledinglijn onder een eigen merknaam: gsis voor meisjes en gbro voor jongens. Verder heeft oprichter Jan Schrijver gezegd ook gsus brillen op de markt te willen brengen en werkt gsus sindustries momenteel op zowel groothandel- als retail niveau aan de optimalisatie van de distributieketen.
De nieuwe merken Gsis en gbro zijn bedoeld voor kinderen van 4 tot 12 jaar. De prints zijn, net als die van het volwassen gsus, gewaagd, scherp en, zoals ze bij gsus zelf zeggen, 'met een flinke scheut humor en een vette knipoog'. De kinderkledingcollectie wordt gelanceerd in Europa, Noord-Amerika en Australië. Verder is gsus van plan brillen te introduceren, en wellicht ook schoenen, al zijn die plannen nog niet concreet, aldus Schrijver deze week in Adformatie.
Ten einde de data uitwisseling te verbeteren is het bedrijf onlangs een samenwerking aangegaan met partners op het gebied van kassasystemen & edi-communicatie. Sinds dit voorjaar worden winkelprijs en barcode direct op het label geprint. Dit maakt het voor de winkelier mogelijk tijd te besparen met de verwerking van leveringen en voorraden. Aan de andere kant kan gsus hierdoor direct cijfers ontvangen over de verkoop en voorraad, waardoor beter en sneller gereageerd kan worden. Voorts is het distributiecentrum in Amsterdam uitgerust met een line sorter en warehouse management systeem, waardoor de doorlooptijd en fysieke arbeid zijn geminimaliseerd.
gsus sindustries startte 12 jaar gelden in Arnhem. Het merk is in Nederland in 180 winkels in internationaal in 28 landen verkrijgbaar.