• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • NZA verwacht opnieuw groei

NZA verwacht opnieuw groei

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Driehonderd verkooppunten is nog lang niet genoeg voor New Zealand Aeronautics. In het eerste jaar van zijn bestaan verspreidde kledingmerk New Zealand Aeronautics zich over driehonderd verkooppunten in zes landen, en voor het komende jaar verwacht directeur Rob Schalker opnieuw een behoorlijke groei. Al was het maar vanwege de uitbreiding van de collectie met accessoires en een dameslijn, een accessoirelijn en later ook een collectie voor kinderen. "We kregen zoveel verzoeken om dameskleding van onze klanten, dat we besloten hebben dat we het een kans geven", aldus Schalker. De damescollecties wordt begin 2008 in de winkels gepresenteerd. Dertig winkels in Nederland hebben al toegezegd de eerste collectie uit te willen proberen en in heel europa is dat aantal opgelopen tot 150. De dameslijn is iets rustiger dan de herenvariant, maar ook hier bepalen stoere graphics en details het collectiebeeld. Behalve een dameslijn werkt het merk ook aan een unisex accessoirelijn, die onder meer bestaat uit grote roltassen. Het initiatief voor het herenmerk is afkomstig uit Nederland. Tot nu toe gebruikte het merk als inspiratiebron drie airforce piloten uit Nieuw Zeeland, die zich bezighouden met aerobatics, een kunstvorm van stuntvliegen. "Het wordt steeds duidelijker dat de Europese consument het een verademing vindt om eens met een merk te werken zonder Amerikaans tintje", verklaart Schalker de interesse voor het merk. "Nieuw Zeeland heeft een superpositieve uitstraling die enorm aanslaat." Het concept Nieuw Zeeland wint het uiteindelijk van de luchtvaart. Komende collecties zijn niet langer louter geïnspireerd op vliegkunst, maar ook op aquanautics en helicopterskiën. Langzaamaan zal de merknaam New Zealand Aeronautics dan plaatsmaken voor de letters NZA, met het onderschrift Auckland. Momenteel werkt het merk aan de zevende collectie. Voorgaande collecties werden verkocht door ruim 300 retailers in Nederland, Duitsland, België, Oostenrijk, Italië en Zwitserland. Verdere uitbreiding is volgens Schalker een kwestie van tijd. Zo staat er een opening van een winkel op het vliegveld van Dubai op de planning en ook op de luchthavens van Singapore, Bangkok en Abudabi komen er eigen winkels. Van de promotie maakt het merk serieus werk. Zo werd de presentatie van de damescollectie en de nieuwe herenmodellen gehouden in stijl; pers, klanten en andere contacten werden boven luchthaven Lelystad rondgevlogen in een zestig jaar oude Antonov 2, een Russisch vliegtuigje met dubbele vleugels. Voor meer van dergelijke acties heeft het merk twee vliegtuigen tot zijn beschikking, dankzij de samenwerking met de organisatie Classic Wings in Nederland. Ook op andere manieren wil Schalker het merk onder de aandacht brengen van het grote publiek. Daarvoor is er contact met de ambassade in Nieuw Zeeland om vanuit dat land gezamenlijke promotionele activiteiten op te zetten. Ook zullen er komende zomer parachutisten worden ingezet.

New Zealand Aeronautics
NZA New Zealand Auckland