Oakley 'stort' zich op vrouwen
bezig met laden...
Het Amerikaanse Oakley Inc. maakt afgelopen woensdag bekend zijn lijn van vrouwenkleding uit te breiden en te variëren. Het plan roept om groei van de bestaande collectie en een vastberaden aanpak om nieuwe kansen op de markt aan te grijpen. Oakley is het meest bekend door zijn zonnebrillen, maar het bedrijf ontwerpt en maakt tevens schoeisel, brillen en horloges. In 2002 kwam twaalf procent van de totale verkoop van de vrouwencollectie van Oakley. Een goed resultaat, wat voor het bedrijf reden genoeg was om kleding voor vrouwen als de sleutel voor de toekomst te beschouwen. "Onze kledinglijn voor vrouwen ontwikkelt zich nog steeds. We hebben ons nu vooral gericht op de uitstraling van de kleding, in plaats van uitsluitend naar het technische aspect te kijken", aldus Jenny Earnshaw, sales manager van de vrouwenlijn. Oakley wordt op dit moment vooral gezien als een merk voor mannen. Oakley werkte jarenlang om een reputatie op te bouwen, waarin ze bekend staan om uitvindingen die de prestaties van atleten verbeteren. "Nu is het tijd voor de vrouw, dus we moeten rekening houden met vrouwen die Oakley kopen", zegt Nancy Coons, textielmanager.